کد خبر: 15364

مدیرکل منابع طبیعی قم:

مدیرکل منابع طبیعی قم از اهمیت بیابان زدایی خبر داد و گفت: 176 هزار هکتار از اراضی استان را بیابان ها تشکیل داده است که در این راستا 300 بوستان در قم احداث شده است.

احمد عفتان در گفت و گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به اهمیت ممیزی اراضی اظهار داشت: این کار سبب می شود تا تکلیف اراضی ملی مشخص شود و بر اساس قانون نیز می توانیم اراضی دولتی و غیر دولتی را تفکیک کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی قم بااشاره به واگذاری اراضی افزود: زمین کارخانه ها از اراضی ملی تشکیل شده است که بر اساس گذراندن مراحل قانونی این اراضی واگذار می شود.
 
وی بااشاره به شرایط جوی استان قم تصریح کرد: میزان کم بارندگی در قم و خشکسالی های پی در پی سبب هجوم ریزگردها در برخی ار فصول سال می شود که باید به وسیله توسعه پوشش گیاهی در زمینه ثابت کردن خاک تلاش کنیم و حتما از گیاهان خشکی پسند استفاده کنیم.
 
عفتان با تاکید به اهمیت مدیریت آب های روان اظهار داشت: سیل سال 87 سبب شد تا گستره مطالعاتی خود را در جهتی پیش ببریم که بتوانیم روان آب ها را ایمن کنیم و در بخش های کوهستانی شرایطی را فراهم کنیم که ریزش باران و حرکت روان آب ها سبب جاری شدن سیل نشود.
 
مدیرکل منابع طبیعی قم بااشاره به وجود آلاینده های زیست محیطی افزود: وجود آلاینده هایی مانند وسایل نقلیه و کارخانه ها سبب می شود به همین منظور باید با کاشت درختان و گسترش فضای سبز سعی در رفع کمبود اکسیژن کنیم زیرا بیابان ها و کوره های آجر پزی در توسعه ریزگردها موثر بوده است که با تلاش ویژه از سه سال گذشته تا کنون برای رفع این معضل تلاش می کنیم.
 
وی  با اشاره به افتتاح بوستان امام رضا(ع) گفت: این بوستان 345 هکتاری در ابتدای جاده قم-گرمسار احداث شده است که مرحله درختکاری این بوستان را انجام داده ایم و در تلاش هستیم شرایط خوبی را برای محیط زیست استان فراهم کنیم.
 
عفتان با اشاره به این که 176 هزار هکتار از اراضی استان را بیابان ها تشکیل داده است، عنوان کرد: با شناخت کانون بحران این مناطق باید شرایطی را فراهم کنیم که از میزان آسیب های این زمین ها برای محیط زیست کاهش دهیم و در این راستا نیز 300 پارک و بوستان در قم راه اندازی شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری