کد خبر: 14446

آیت‌الله نعیم‌آبادی

امام جمعه بندرعباس گفت: مسئولان و دانشگاهیان باید به دنبال پر کردن خلاء برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شخصیت‌های دینی کشورهای مختلف باشند زیرا این افراد سرمایه‌های بشریت و نتایج آموزه‌های اسلامی هستند.

خبرگزاری فارس: اهتمام دانشگاهیان و مسئولان برای گرامیداشت شخصیت‌های دینی
به گزارش قم خبر ، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در حاشیه برگزاری همایش گرامیداشت شهید بلخی در گفت‌وگو با فارس در قم اظهار کرد: مسئولان و دانشگاهیان باید به دنبال پر کردن خلأ برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شخصیت‌های دینی کشورهای مختلف باشند زیرا این افراد سرمایه‌های بشریت و نتایج آموزه‌های اسلامی هستند.

وی توجه به قومیت‌های مختلف را یکی از معضلات امروزی حرکت بیداری اسلامی دانست و ادامه داد: اندیشه‌های این شخصیت بزرگوار را باید در جامعه رواج داد تا همگان نسبت به سخنان این شخصیت در ارتباط با وحدت، اعتدال، محکوم کردن تندروی‌ها و مبارزه با استکبار خارجی آگاهی پیدا کنند.

امام جمعه بندرعباس تبیین جایگاه شخصیت‌های برجسته دینی را یکی از اهداف مورد نظر برنامه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: اگر به ابعاد معنوی، اجتماعی و سیاسی این شخصیت‌ها توجه داشته باشیم می‌فهیم این عالمان بزرگوار حرکت‌های گسترده داشته‌اند.

نعیم‌آبادی با تاکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه بزرگان دینی باشیم مطرح کرد: این افراد به گردن تاریخ حق دارند و با خطوط روشن خود دردها را به خوبی تشخیص داده و درمان‌ها را هم بیان کرده‌اند‌ و با تکیه بر آموزه‌ها می‌توان در راستای وحدت و یکپارچگی جهان اسلام و تشیع گام برداشت.

وی شناخت نداشتن نسبت به موارد مورد نیاز جامعه اسلامی را علت اصلی برخی قضاوت‌های نادرست در این جوامع دانست و عنوان کرد: اگر تعریف‌ها به شیوه درستی انجام شود تضادها از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان یک ذخیره است که منابع خاصی را در خود جای داده و باید این ذخیره را به دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم در راستای گسترش بیداری اسلامی موثر باشیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری