کد خبر: 11509

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم:

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی قم، کمتر به پیوست فرهنگی توجه شده است، گفت: یکی از مهمترین معضلات را در پردیسان شاهد هستیم که زیرساخت‌های فرهنگی وجود ندارند.

خبرگزاری فارس: توجه به پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی قم کمتر صورت گرفته است
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سعید روحانی صبح امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: صحیح است که برخی دستگاه‌ها متولی امر فرهنگ هستند ولی اینگونه نیست که فقط همان دستگاه‌ها بار فرهنگ را باید به دوش بکشند بلکه همه اقشار جامعه در این عرصه این وظیفه را دارند.

وی افزود: اگر دارای رویکرد مدیریت یکپارچه شهری باشیم، در رأس امور باید به فرهنگ شهری توجه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه می‌توان در عملکرد همه مردم تاثیر گذاشت تا در مدیریت شهری شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش موفقیت‌ها باشیم، گفت: در این بین شورای شهر و شهرداری هر یک دارای وظایفی هستند.

وی ادامه داد: پس از تعیین شهردار به عنوان نخستین وظیفه شورای شهر، بررسی و شناخت نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، رفاهی و اقتصادی و ... از دیگر وظایف شورا است ضمن اینکه همکاری با نهادهای اجرایی در زمینه‌های مختلف، برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و... تشویق و ترغیب مردم در مورد گسترش مراکز فرهنگی، تفریحی و نیز اقدام در خصوص تشکیل نهادهای اجتماعی، امدادی و ارشادی از دیگر بندهای وظایف شورا در قانون هستند و در همه این مباحث، فرهنگ نقش پر رنگی دارد.

روحانی با بیان اینکه با این وجود، بی‌توجهی نسبت به فرهنگ در شورا و در میان مردم دیده می‌شود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری روی رشته‌های علوم انسانی و فرهنگی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دیده می‌شود، ولی شاهد هستیم در کشور ما اولویت‌های انتهایی به فرهنگ اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم، نگاه غیر تخصصی و معمولی به فرهنگ را از دیگر مشکلات این عرصه دانست و تصریح کرد: با وجود غنای بالا در مباحث فرهنگی، جامعه کنونی ما از نظر فرهنگی به سطح مطلوب نرسیده است.

وی بیان کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی مولود بی‌توجهی به مقوله فرهنگ هستند؛ شاهد هستیم بودجه فرهنگی در سال گذشته برای اداره ارشاد قم تقریبا معادل صفر بوده در حالیکه بودجه‌های دیگر تخصیص پیدا کرده‌اند.

روحانی تصریح کرد: موجب تاسف است که از هزار میلیارد بودجه سال گذشته شهرداری، تنها 6 میلیارد تومان به فرهنگ اختصاص پیدا کرد و همین مبلغ هم تحقق نیافت؛ این امر نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی ما نسبت به فرهنگ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی قم، کمتر به پیوست فرهنگی توجه شده است گفت: یکی از مهمترین معضلات در این زمینه را در پردیسان شاهد هستیم که شهر ساخته شده، ولی زیرساخت‌های فرهنگی وجود ندارند و سال‌ها طول می‌کشد تا این زیرساخت‌ها به وجود بیایند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا باید نگاه بازتری در مورد بررسی لوایح فرهنگی داشته باشند، عنوان کرد: مشکلات شهرداری را می‌دانیم، ولی از شهردار قم می‌خواهیم در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد و اعضای شورا هم همکاری لازم را در این زمینه خواهند داشت.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری