کد خبر: 10614

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم قبول اعمال ما در گرو پذیرش ولایت است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل نیروی انتظامی شرکت‌کننده در طرح بصیرت با اشاره به قرآن به عنوان کتاب آسمانی و جاویدان مسلمانان اظهار کرد: در حقیقت قرآن دستورالعملی جامع برای زندگی انسانهاست.

وی افزود: چنانچه زندگی هر فرد بر اساس دستورات قرآنی باشد آنگاه سعادت و خوشبختی نیز نصیب او خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در قرآن تمام وسائل و دستورات لازم برای سعادت انسان وجود دارد، گفت: در عین حال آنچه بیش از این اهمیت دارد این است که انسانها قرآن و دستورات الهی را بپذیرند و به آنها عمل کنند.

وی ادامه داد: به فرموده خداوند، قرآن تبیان کل شیء است، این کتاب الهی علاوه بر اینکه تمام مطالب بیان شده در سایر کتب آسمانی را در خود دارد، اضافه بر آنها هم مطالبی را برای سعادت مسلمانان آورده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این حقیقت که برای دانستن هر مطلبی از جمله مفاهیم و آموزه‌های قرآنی نیازمند استاد و معلمی هستیم که آن را به خوبی درک کرده باشد، خاطرنشان کرد: به عبارتی شخصی که مخاطب اصلی خداوند باشد قادر به درک مفاهیم موجود در قرآن نیز خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) مخاطب اصلی خداوند در بیان آیات قرآن بوده‌اند گفت: ایشان تنها کسی بود که آیات قرآن بر ایشان نازل می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه درس‌آموزی از قرآن باید در مکتب حضرت محمد(ص) صورت بگیرد، افزود: ایشان تمام معارف را در اختیار امیرالمومنین علی(ع) و سایر اهل بیت(ع) قرار دادند البته علم امام لدنی و خدادادی بوده و آنها به مکتب و مدرسه نرفته‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی لدنی بودن علم ائمه اطهار(ع) را دلیل عصمت آنها دانست و تصریح کرد: بر همین اساس آنها از هرگونه خطا و اشتباه بری بوده و شایسته رهبری جامعه اسلامی هستند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امامان معصوم(ع) حقیقت وجودی خود را به دیگران نشان نمی‌دادند، عنوان کرد: دلیل این امر آن بود که همه انسانها ظرفیت لازم را ندارند و ممکن است به بیراهه بروند چنانکه گروهی با مشاهده فضائل امیرالمومنین(ع)، علی اللهی شدند.

وی قرآن مکمل همه مراحل زندگی انسانها دانست و گفت: خداوند در سوره مبارکه «انشقاق» فرموده است هر کاری که انسان در این دنیا انجام می‌دهد در لوحی محفوظ ثبت و نوشته شده و در روز حساب، در برابرش گذاشته خواهد شد.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: اینکه این مسئله در قرآن بیان شده در حقیقت نوعی هشدار برای همه بندگان است زیرا اگر آدمی بداند که زیر نظر قرار دارد و اعمالش از کوچک و بزرگ در روز قیامت به حساب می‌آید آنگاه بیشتر مراقبت می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم در خاتمه به اهمیت خدمت در قالب نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این امر با مسئولیت در دیگر قالب‌ها متفاوت است زیرا قبول تمام اعمال در گرو پذیرش ولایت است که در حال حاضر ولی فقیه آن ولایت را بر ما دارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری