سرپرست شرکت گاز قم گفت: همه تلاش شرکت گاز قم برای تامین انرژی در روستاها است که تا پایان سال ۹۳ نیز به چند روستای دیگر گاز کشی صورت می‌گیرد و تا پایان سال ۹۵ طرح گازرسانی به همه روستاهای قم تکمیل م

به گزارش قم خبر , غلامرضا فرجی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به تدابیر شرکت گاز استان برای تامین انرژی در روستاها، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با استانداری قم در سال 85، شرکت گاز مسئولیت گازرسانی به 146 روستای استان را به عهده گرفت.

سرپرست شرکت گاز قم با اشاره به تلاش‌های شرکت گاز در سال‌های اخیر برای تامین انرژی روستایی، افزود: از 146 روستای استان به 104 روستا گازرسانی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 13 روستا در استان وجود دارد مکه تامین انرژی به شکل لوله‌کشی گاز در آنجا با توجه به هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست و تامین انرژی آن 13 روستا به شکل دیگری انجام می‌شود.

فرجی با اشاره به تلاش شرکت گاز برای تامین گاز شهری در همه نقاط، عنوان کرد: همه تلاش شرکت گاز قم برای تامین انرژی در روستاها است که تا پایان سال 93 به چند روستای دیگر نیز گاز کشی می‌شود و تا پایان سال 95 همه روستاهای قم گاز کشی می‌شوند.

سرپرست شرکت گاز قم با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمستان در به‌منظور جلوگیری از حوادث گاز، عنوان کرد: مردم باید نکات امینی که همراه با قبض گاز به دست آن‌ها می‌رسد توجه کنند.

وی اظهار کرد: سال‌های قبل شرکت گاز از طریق برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و نشر اخبار از طریق رسانه‌های نوشتاری برای هوشیاری مردم در برابر حوادث گاز تلاش می‌کرد که امسال از طریق توزیع بو روشورهای رنگی به همراه قبض‌های برق این کار را انجام می‌دهد.

فرجی با اشاره به آمادگی کارشناسان و مشاوران شرکت گاز برای راهنمایی مردم، افزود: مردم می‌توانند مشکلات خود را در زمینه گاز با شماره 194 مطرح کنند و از طریق کارشناسان این اداره برای رفع مشکلات موجود اقدم کنند.

سرپرست شرکت گاز قم بابیان برخی از نکات ایمنی، تصریح کرد: وسایل گازسوز باید دارای استاندارد باشند و در جای مناسب نیز نصب شوند، دودکش‌ها در مکان‌های مناسب نصب شود و حتما دودکش وسایل گرمایشی باید گرم باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که بیشتر مردم در آپارتمان زندگی می‌کنند، باید فضای بازی برای گردش هوا وجود داشته باشد زیرا نبود هوا سبب سوختن ناقص گاز و مرگ مردم می‌شود.

فرجی خاطرنشان کرد: اگرچه در زمستان و فصل سرما توصیه می‌شود که همه روزنه‌ها برای جلوگیری از هدر رفت گاز گرفته شود، اما منافذی هم برای عبور جریان نیز باید باز باشد تا سبب تولید منواکسید کربن و مرگ افراد نشود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری