کد خبر: 9054

با حضور استاندار قم:

استاندار قم گفت: استان قم با داشتن بیابان‌های وسیع ،تا کنون موفق به سرمایه گذاری و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی نشده است که با توجه به آب و هوای قم قابل دسترسی و استفاده بوده و از چرخه تولید سوخت نباید عقب ماند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در جلسه کارگروه هدفمندی یارانه ها در استان قم که شب گذشته در تالار امام رضای استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار کرد: همواره رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل قم با حساسیت ویژه برخورد می‌کنند این امر نشان دهنده‌ی لطف، محبت و بزرگواری شخص رهبری به استان قم است.

استاندار قم با اشاره به تصویب تشکیل کارگروه دو استان زیارتی قم و مشهد در هیئت دولت افزود: این مصوبه در هیئت دولت تصویب شده است که تصویب آن موجب تسریع کار برای دو استاندار قم و مشهد می¬شود.

وی با تاکید بر بهره برداری و ذخیره سازی انرژی خورشیدی بوسیله‌ی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از صحراهای آفریقا افزود: استان قم با داشتن بیابان‌های وسیع ،تا کنون موفق به سرمایه گذاری و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی نشده است که با توجه به آب و هوای قم قابل دسترسی و استفاده بوده و از چرخه تولید سوخت نباید عقب ماند.

همچنین حجت الاسلام صالحی منش با تأکید برپی‌گیری مسائل استان قم بوسیله رئیس محترم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پتانسیل خوب برای انجام کار و ارتقاء استان قم وجود دارد که باید از این پتانسیل استفاده شود.

دست دستگاه های سیاستی و نظارتی برای پیشبرد کارها باز است. شهر قم بصورت کارگاه کار درآمده است و استانداری، شهرداری و  شورای شهر از سرمایه گزاری وسرمایه گذاران برای تسهیل کار و پیشبرد اهداف پشتیبانی می‌کند.

در ابتدای این جلسه  مدیران استان، ازجمله معاون برنامه ریزی و اشتغال و مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه گزارش ارائه دادند.

ابتدا معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم، سید حسن رضوی با اشاره به بخش نامه دولت در زمینه سیاست‌های خروج غیرتورمی از رکود اظهار کرد: مسئله اقتصادی در کشور از نظر زمانی مشکل دامنه داری است.اقتصاد ایران، اقتصاد ارز محور و تک محصولی است و این شرایط به امسال وچند سال گذشته برنمی‌گردد. سیاست‌های اقتصاد کلان بهبود فضای کسب و کار، تامین منابع مالی برای واحدهای تولیدی و تسهیل صادرات است.

در ادامه شاکرآرانی مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم با بیان  اجرای فاز دوم هدمندی یارانه‌ها به پیگیری دو موضوع نوزادان تازه متولد شده  و افراد ثبت نام نشده اشاره و گفت: افراد جا مانده دو دسته بوده‌اند. دسته اول عضوی از خانوار بودند که جا مانده‌اند، بدین صورت که پدر و مادرثبت نام کرده و با این تصور که فرزندانشان در شرف ازدواجند آنها را ثبت نام نکرده‌اند که این افراد مجدداَ ثبت نام و فهرست شده‌اند. دسته  دوم افرادی هستند که یارانه آنها به علت مهاجرت از کشور قطع شده است که با راستی آزمایی آمار آنها مشخص شده‌اند. 

انتهای پیام/ آ

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری