رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: افرادی که از کار بیکار شده اند و در حال حاضر نیز از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند ۱۳۰۷ نفر است.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم ، نصراله بازوند ظهر امروز در نشست خبری اداره تعاون، کار رفاه و امور اجتماعی که به مناسبت هفته دولت و هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی، اظهار کرد: امروز از همه خبرنگاران فعال و پویا تقدیر و تشکر می کنیم که با بصیرت خود در امر اطلاع رسانی برای افکار عمومی تلاش زیادی می کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش خبرنگاران، افزود: خبرنگاران در مسیر وحدت ملی تلاش می کنند و امانت دار حساسی بین مردم و مسئولان هستند و با بصیرت خود در زمینه امنیت ملی تلاش می کنند.

وی با اشاره به دنیای امروز، تصریح کرد: امروز دنیا صحنه جنگ رسانه ای است، همان تصاویری که از کودک کشی های اسرائیل مخابره می شد، سبب شد تا افراد به باور عمومی برسند و در پیروزی مردم غزه و نشان دادن چهره کریه اسرائیل نقش پررنگی داشتند.

بازوند با اشاره به نقش اصحاب رسانه در جامعه، عنوان کرد: ما بدون خبرنگاران نمی توانیم به اهداف خودمان برسیم، بنابراین از خبرنگاران انتظار داریم که پل ارتباطی بین ما مردم باشند و تعامل ما با خبرنگاران باید به شکل مطلوب باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود کارآفرینان در استان، گفت: در حال حاضر ما تعداد 300 کارآفرین در استان داریم، بنابراین به جای ایجاد حاشیه و آشفته کردن افکار عمومی با معرفی کارآفرینان بین آنها و مردم پلی مستحکم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت به تصویر کشیدن فعالیت کارآفرینان، تاکید کرد: باید با به نمایش گذاشتن فعالیت های کارآفرینان سایر افراد را به فعالیت های کارآفرینانه تشویق کرد و از تلاش کار آفرینان نیز تقدیر شود. 

بازوند با اشاره به هفته تعاون، گفت: این هفته از 12 شروع و تا 18 شهریور ادامه دارد، که در این هفته دیدار با علما، غبار روبی مزار شهدای کار گر، تجلیل از تعاونگران برتر و شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه نیز در دستور کار است. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعداد تعاونی های فعال در استان، اظهار کرد: 2084 تعاونی است که 20 عدد آنها در زمینه مسکن مهر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به آمار بیمه شدگان کارگری، افزود: کارگرانی که کارفرمادارند، 126 هزار نفر هستند که کارفرما موظف هستند آنها را بیمه کنند، البته بیمه اختیاری هم داریم که حدود700 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

بازوند با اشاره به حوزه تعاونی های مسکن، تصریح کرد: در مباحث مربوط به مسائل مالی و تعهدات، تعاونی ها اگر به تعهدات داده شده عمل نکنند دستگاه قضایی می تواند درباره آنها تصمیم گیری کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره طرح تکریم کارگران، عنوان کرد: در زمینه سامان دهی کارگران طرحی است که در دست بررسی است و نیازمند حداقل ده دستگاه اجرایی است و در این راستا نیز مدیریت میادین شهرداری سه نقطه را برای ساماندهی کارگران در نظر گرفته است که بر اساس آن تا حدود زیادی مشکلات برطرف می شود.

وی با اشاره به وجود اتباع بیگانه کارگری در قم، تاکید کرد: در قم 18 دفتر کفالت برای ساماندهی اتباع بیگانه در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نیز حدود 17 هزار نفر در این دفاتر تشکیل پرونده داده اند که بر اساس آن می توانند امور خود را پیگیری می کنند.

بازوند با اشاره آمار بیکاران استان، عنوان کرد: افرادی که از کار بیکار شده اند و در حال حاضر نیز از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند 1307 نفر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره مسئله بیمارستان امام رضا(ع)، تاکید کرد: در جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شده است، استاندار قم نیز نسبت به این مسئله تاکید زیادی دارند و مقرر شده است تا چند ماه آینده مسیری برای دسترسی به آن بیمارستان تعیین ایجاد شود.

وی با اشاره به حمایت از کارآفرینان، اظهار کرد: باید از افراد موفق حمایت کرد و برای آنها تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است، البته در سال گذشته برای مشاغل خانگی 119 هزار نفر ثبت نام کرده اند و برای دریافت تسهیلات به بانک ها ارجاع می شوند.

بازوند با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته کارگاه های مشکل دار، بیان کرد: اگر این کمیته در استانداری تشکیل داده شود، بی شک می توان مشکلات آنها را به نحو احسن حل کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره نرخ بیکاری استان، گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده مرکز آمار نرخ بیکاری استان قم 7/7 است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری