کد خبر: 2324

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

قم خبر: تقدیر شفاهی رهبر معظم انقلاب از عملکرد قم در نیمه شعبان، آغاز نظارت منطقه ای اعضای شورای شهر و فروش نقدی 200 تاکسی، اهم موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز شورای شهر قم و مدیران شهرداری قم هستند.

به گزارش قم خبر، نشست اعضای شورای اسلامی شهر قم و شورای مدیران شهرداری قم شب گذشته به مناسبت روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن جلسات شهرداری قم برگزار گردید.

در این نشست شهرداران مناطق مختلف شهر قم و مدیران شهری به ارائه آخرین اخبار و گزارش‌های شهر قم پرداختند و در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های شهری، موارد اختلاقی با دیگر دستگاه‌ها و مشکلات شهری و راه‌کارهای پیش بینی شده ارائه گزارش کردند.

فروش نقدی 200 دستگاه تاکسی، بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از مناطق شهرداری به طور مستمر و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی بود که مدیران شهرداری گزارش‌های خود را درباره آن‌ها ارائه کردند.

نظارت ستادی بر عملکرد شهرداری قم

طرح نظارت ستادی بر عملکرد شهرداران مناطق، یکی از طرح‌های در دست اجرای شهرداری قم است که شهردار قم در این جلسه درباره آن به اعضای شورای اسلامی شهر قم گزارش داد.

براساس این طرح در روز مشخص شده، مدیران ستادی به یک منطقه شهرداری می‌روند و با بازدید و برگزاری جلسه، نسبت به نظارت بر عملکرد و رفع مشکلات اقدام می‌کنند. سپس جلسه اصلی تشکیل شده و برای حل مشکلات تصمیم لازم گرفته می‌شود که این جلسات و بازدیدها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم به عنوان ناظر صورت می‌گیرد.

شورا و شهرداری در کنار هم هستند

جلسه شورای شهر قم و مدیران شهرداری (3)رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قم دیگر سخنران این جلسه بود که درباره نظارت بر اظهار کرد: باور شورای اسلامی شهر قم بر این است که هر چند از جهت تشکیلاتی شورا بالاتر از شهرداری است، اما در هنگام کار، شورا و شهرداری در کنار یکدیگر هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: شورای اسلامی شهر قم ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با شهرداری دارد و چهارشنبه‌ها نیز جلسات با سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری در حال برگزاری است و سعی بر این است که مشکلات سازمان‌ها حل شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: نظارت فعلی شورای شهر به شکل دریافت گزارش و اطلاعات از شهرداری است اما نظر شورا این است که در هر منطقه یک عضو شورا به عنوان ناظر ثابت مستقر شود و شهردار منطقه تمامی مسائل و مشکلات خود را با وی در میان گذارد.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: نظارت بر برخورد با ارباب رجوع، نظارت بر حمل و نقل و نظارت بر سایر مسائل شهرداری منطقه، از وظایف عضو ثابت ناظر شورا در منطقه است و با این شیوه، آن عضو شورا می‌تواند از مسائل هر منطقه به خوبی در شورا دفاع کند و مشکلات را حل کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: شورا در کنار شهرداری به این شکل بیشتر و عملیاتی تر حاضر است و مشکلات مردم به محض مشخص شدن، با ترکیبی از تصمیمات اجرایی و تصمیمات شورای شهر قم، به سرعت حل می‌شوند.

اسامی ناظران مناطق 8 گانه شهرداری قم اعلام شد

ولی الله بیاتی روحانی که در جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم و مدیران ستادی و شهرداران و شهرداران مناطق شهرداری قم و به مناسبت روز ملی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سخن می‌گفت، اظهار کرد: تعامل و هم دلی میان شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم بی نظیر است و در ده ماهی که از حضور شورای چهارم شهر قم گذشته است، این هم دلی نتایج خوب خود را نشان داده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برای ارتباط با شهرداری، برای مناطق 8 گانه ناظرانی از اعضای شورای شهر مشخص شده‌اند که اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.

بیاتی افزود: تلاش ما بر این است که مراجعه مردم به شهرداری‌های مناطق به شکلی انجام شود که در کوتاه‌ترین زمان مشکلات آن‌ها حل شود و از این رو اختیارات تخفیف را به شهرداری‌های مناطق داده‌ایم و این مسئله باید اطلاع رسانی شود.

بیانی سپس اسامی اعضای ناظر شورای شهر در مناطق شهرداری را قرائت کرد که بدین شرح است:

شهرداری منطقه یک: مقیمی، ذاکریان و ملکی، شهرداری منطقه دو: بخیتاری، احمدی، قراچورلوی، شهرداری منطقه 3: آتش زر و رعیت پور، شهرداری منطقه 4: سعادت طلب، بیاتی، خانم ارجمند، شهداری منطقه 5: عابدینی پور، محمدی، ملایی، شهرداری منطقه 6: عواطف رستمی، کمال زاده، شهرداری منطقه 7: مسگری، فاکر، شایسته نیک، شهرداری منطقه 8: روحانی، خانم حجازی

بدین ترتیب تمامی اعضای شورای 21 نفره شهر قم، در یکی از مناطق شهرداری قم مسئولیت نظارت مستقیم را به عهده گرفتند.

تقدیر شفاهی رهبر معظم انقلاب از عملکرد شهرداری قم در نیمه شعبان

اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در یک جلسه شفاهی از عملکرد شهرداری قم در بحث نیمه شعبان اعلام رضایت کردند که رضایت ایشان برای شورای اسلامی شهر قم و شهرداری قم بسیار ارزشمند است و تمامی تلاش شهرداری قم در این سال‌ها بر بهتر برگزار شدن مراسم نیمه شعبان بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: دیوان سالاری در شهرداری کم است و اگر تصمیمی در شورا تصویب شود و ابلاغ شود، به سرعت امکان عملیاتی شدن را دارد و دست شهرداری در اجرا کردن بسیار باز است.

وی افزود: با حضور این سه عضو در شهرداری منطقه، 90 درصد مشکلات مردم حل می‌شود و تنها در موارد خاص به شهردار یا شورا مراجعه می‌شود که این باعث تسریع در فعالیت‌های شهرداری و حل مشکلات مردم می‌شود.

حجت الاسلام آتش زر خاطرنشان کرد: بهترین مدافعین شهرداران مناطق، اعضای ناظر شورا هستند و با اشراف بر مشکلات ایشان، مسائل را به راحتی حل می‌کنند و اثرات مثبت این نظارت به زودی دیده می‌شود.

شهردار قم: تا عید فطر کلنگ پل عمار یاسر و امام علی (ع) به زمین زده می‌شود

دلبری در ادامه این جلسه با اشاره به این که پروژه‌های عمرانی قم باید به سرعت به اتمام برسد، اظهار کرد: تا عید فطر کلنگ پل عمار یاسر و بلوار امام علی (ع) به زمین زده می‌شود.

شهرداران مناطق همه پروژه‌ها را تا پایان دی ماه تمام کنند و بهمن ماه برای سال 94 برنامه ریزی کنند.

بودجه پرسنل شرکتی کم است

سرپرست سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم دیگر سخنران این جلسه بود که به نمایندگی از سازمان‌های شهردای قم صحبت کرد و گفت: سقف ماده 17 برای مدیران سازمان‌ها کم است و امیدواریم لایحه ای تصویب شده و به میزان مبلغ در اختیار شهرداران برسد.

مظفری افزود: بودجه پرسنل شرکتی کم است و امیدواریم که افزایش یابد.

مدیرکل حوزه شهردار قم: عوامل مؤثر در حادثه فوت دختر بچه قمی، تا بررسی بیشتر، تعلیق شدند

آل احمد با اشاره به حادثه فوت دختر قمی در یکی از بوستان‌های گفت: عوامل مؤثر در این حادثه تا بررسی بیشتر تعلیق شدند و شهرداری به طور جدی در حال پی گیری این مسئله است.

وی افزود: در این زمینه شهردای قم جدی برخورد می‌کند و اجازه تکرار چنین حادثه ای را نمی‌دهیم.

جلسه شورای شهر قم و مدیران شهرداری (2)مشاور بحران شهرداری قم: تیرهای چراغ برق در ایران استاندارد ندارند

مشاور امور کاهش خطرپذیری و بحران شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به برق گرفتگی کودک قمی، اظهار کرد: در سال بیش از 6000 نفر در کشور براساس برق گرفتگی فوت می‌کنند که رقم بالایی است.

وی افزود: در اروپا، 42 سال است که برای نصب و بهره برداری از تیرهای چراغ برق استانداری وجود دارد اما در ایران اگر هم وجود دارد، در جست و جوی ما مشخص نشد و مشخص نیست که مشکل از کدام سازمان است.

رضا بطحایی خاطرنشان کرد: اتصالات خاموش در همه جا محل خطر هستند و برای سنجش آن‌ها، باید از دستگاه عایق سنج استفاده کرد و ممکن است نیاز به شبیه سازی این حادثه وجود داشته باشد.

مشاور امور کاهش خطرپذیری و بحران شهرداری قم تصریح کرد: بررسی تمامی چراغ‌های برق قم و ایجاد واحد HSE شهری از نتایج بررسی‌های به عمل آمده است.

انتهای پیام /105

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری