کد خبر: 14227

با حضور مشاور زنان رئیس جمهور/

عصر امروز کارگروه تخصصی زنان و خانواده با حضور مشاور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به منظور رسیدگی به مشکلات زنان استان در استانداری قم برگزار شد.

به گزارش قم خبر، شهیندخت مولاوردی عصر در امروز در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به سفر رئیس جمهور اظهار داشت: اساس کار ما بر این است که به همه وعده‌ها داده شده عمل شود.

مشاور امور زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری افزود: برای حمایت از اشتغال زنان در صدد هستیم ظرف سه سال در همه استان‌های کشور بازارچه‌ای ویژه عرضه محصولات زنان ایجاد کنیم.

مدیر کل خانواده و زنان استانداری قم با بیان برنامه‌های کارگروه زنان و خانواده در سال ۹۳ اظهار داشت: تمام سعی ما در رفع مشکل اشتغال زنان در این دوره بوده است.

معصومه ظهیری با اشاره به تلاش برای توجه به امور زنان افزود: برنامه ریزی برای بالا بردن مشاوره را در کنار برگزاری دوره‌های مهارت‌های زندگی برای پیشرفت زندگی بانوان در جامعه انجام داده‌ایم.

مشاور استاندار قم گفت: طرح مشکات و آموزش ازدواج دختران برای یکی از برنامه‌های ما در قم بوده است که در سال ۹۳ به خوبی اجرا شده است.
برگزاری ۱۱۰ جلسه امنیت و سرقت در مدارس قم

وی اظهار داشت: هزار و پنج نفر زن مجرد در استان وجود دارد و هفت هزار و ۳۵۰ نفر از زنان استان نیز شاغل در آموزش و پرورش هستند و مجموع دختران دانش آموز نیز ۱۲۲ هزار و هفت نفر است.

نماینده آموزش و پرورش گفت: برای بیش از ۸ هزار نفر از دانش آموزان با اعتبار بیش از حدود ۲۵ میلیون تومان برای اموزش دختر و خانواده‌های ان‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش گفت: ۱۱۰ جلسه امنیت و سرقت و طرح مهارتی خانواده و اولیا و مربیان را نیز برگزار کرده‌ایم.

نماینده آموزش و پرورش تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار فرهنگی دارای مشکلات مالی هستند که انتظار می‌رود برای آن‌ها حداقل دو تا سه سال تخفیف در بازنشستگی در نظر گرفته شود و یا اینکه یکی از فرزندان آن‌ها به جای آن‌ها کار کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم برای دختران اشتغال خانوادگی در نظر گرفته شود تا پس از اخذ دیپلم با مشکل اشتغال مواجه نشوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به آمار تماس اورژانس اجتماعی اظهار داشت: اعتیاد، طلاق، خشونت و آسیب‌های ناشی از حضور در فضای مجازی زنان را تهدید می‌کند.
 پایگاه خدمات اجتماعی در حاشیه شهر قم ارائه خدمات می‌کند

مریم علیشیری با اشاره به پایگاه‌های خدمات اجتماعی افزود: در ۱۷ نقطه حاشیه شهر ایجاد این پایگاه‌ها سبب شده است تا مشاوره‌هایی برای کاهش طلاق انجام شود.

وی گفت: زوجین قبل از اینکه طلاق بگیرند به بهزیستی ارجاع می‌شوند و به شکل رایگان مشاوره پیشگیری از طلاق برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

علیشیری عنوان کرد: توسعه و تقویت اورژانس اجتماعی، برگزاری مهارت‌های خانواده، تامین امنیت اقتصادی زنان خانواده، توسعه و تقویت از برنامه‌های ورزشی و حمایت از سکونت گاه‌های غیر رسمی، توسعه گروه‌های همیار، فراهم شدن تمهیدات برای از ازدواج زنان مطلقه، بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانواده برخی از راهکارهای خدمت به زنان در استان بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم گفت: در بوستان‌های قم اجناس دست ساز زنان سرپرست خانواده فروخته می‌شود که بهتر است این کار در بازارچه‌ای مخصوص انجام شود تا اشتغال زنان از امنیت بیشتری برخوردار شود.

افزایش ۶ درصدی آمار طلاق در کشور

نماینده امور جوانان استانداری قم گفت: در حوزه طلاق سامان دهی امور خانواده را در نظر گرفته‌ایم و برنامه‌های زیادی برای کاهش آمار طلاق در جامعه در نظر داریم که مهم‌ترین کار‌ها ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج است.

کاویانی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رایگان در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج بیان کرد: برگزاری ۶ ساعت آموزش برای زندگی بهتر از مهم‌ترین فعالیت‌های ما است زیرا بر اساس آمار‌ها طلاق ۶ درصد در سال جاری در کشور افزایش داشته است.

نماینده بسیج با اشاره به زنان بسیجی استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار زن بسیجی در استان وجود دارد که برای آن‌ها کلاس‌های اموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج را برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ حلقه شجره طیبه در قم وجود دارد که در این حلقه‌ها نیز

مشاوره‌های لازم در زمینه استفاده از دجال واره‌ها ارائه شده است و در یک پایگاه بسیج نیز بیش از ۲۰۰ دیش ماهواره جمع آوری شد.
حضور ۱۴۰ هزار زن بسیجی در قم

نماینده بسیج با اشاره به اجرای طرح مشکات گفت: این طرح برای حفظ عفاف ویژه دختران در مدارس دخترانه به خوبی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی حضرت زینب (س) در قم بیان کرد: این کنگره سال آینده برگزار می‌شود و همچنین سایت عقیله نیز برای انجام فعالیت‌های بین المللی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام قاسم صفایی گفت: با تخصیص اعتبارات اندک توانسته‌ایم بیش از ۱۵۰۰ زن و دختر خانواده زندانیان را آموزش دهیم.

معاون سلامتف اصلاح و تربیت گفت: به زودی در کنار بند نسوان مهدکودکی برای نگهداری کودکان زیر ۲ دوسال احداث می‌شود همچنین در کنار آن نیز شرایط اشتغال زندانیان زن را فراهم شده است.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های پس از خروج به شدت از خانم‌هایی که از زندان آزاد می‌شوند در حال انجام است تا شاهد بازگشت دوباره آن‌ها به زندان‌ها نباشیم.

سید علی موسوی نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بخش زیادی از زنان سرپرست خانواده هستند که باید شرایط ازدواج آن‌ها را فراهم کرد و زنان بد سرپرستی که همسرانشان در زندان‌ها هستند نیز از سبد کالا محروم هستند که باید شرایط استفاده آن‌ها از سبد کالا فراهم شود.

مدیر کل امور اجتماعی قم با اشاره به ازدیاد جمعیت در استان قم گفت: در یازده ماهه سال افزایش ده درصدی جمعیت را شاهد بوده‌ایم و همچنین در زمینه افزایش ازدواج نیز افزایش ۱۱ درصد را پیش رو داشته‌ایم.

ثبت ۳۴۷مورد چند قلوزایی در قم

حسین حاج مظفری گفت: در استان قم شاهد ۳۴۷ مورد چند قلو زایی بوده‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: وقایعی که جنبه مثبت ندارد مربوط به استان قم نیست باید در نظر داشت که وجود حوزه‌های علمیه سبب شده است از سراسر کشور مهاجرت به قم داشته باشیم و همین سبب می‌شود تا برخی از فرهنگ‌ها سبب ناهنجاری اجتماعی شوند.

حاج مظفری گفت: دفن اموات افراد غیر قمی سبب می‌شود تا فرهنگ‌های زیادی وارد قم شود، اینکه هفته‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای زیارت به قم مشرف می‌شوند بسیار خوشایند است اما باید در نظر داشت که این مسائل سبب بروز برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: در کنار مرکز درمان اجباری ویژه آقایان کمپی برای بانوان معتاد تاسیس شده و همچنین سرپناه شبانه نیز برای زنان مهاجر به قم در حال احداث است که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیش گیری کند.

وی با بیان آموزش زوج‌های جوان در قم عنوان کرد: هرچند این کار مطلوبی است اما باز هم رضایت بخش نیست باید شرایط مبارزه با شیوع و گسترش ایدز را به شکل آموزش پیش گیری از ازدواج فراهم کرد.

در توزیع سبد کالا دقت شود

حاج مظفری با اشاره به اهمیت توجه به توانمند سازی خانم‌های بی‌سرپرست، بیان کرد: ما هنوز در این زمینه نا‌توان هستیم که باید به این مسئله توجه ویژه داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم با اشاره به افتتاح آزاد راه قم- گرمسار رئیس جمهور گفت: باید شرایط را به گونه‌ای در نظر گرفت که ترانزیت مواد مخدر از اینجاده انجام نشود و سبب ایجاد ناهنجاری برای استان قم نیز نشود.

وی اظهار داشت: اعطای سبد کالااز سوی دولت شاید کاری پسندیده باشد اما نباید با در نظر گرفتن یک مغازه خاص مردم را به زحمت انداخت.

امانی با اشاره به بودجه استانی گفت: در سال‌های گذشته همه دولت‌ها در صدد صرفه جویی اعتبارات بودند و حقوق را نیز افزایش داده‌اند و سایر اعتباراتی که می‌توان در زمینه فرهنگی در نظر گرفت هر روز کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه قم اظهار داشت: برخی از ادارات فقط برای اجرای کارهای فرهنگی تلاش می‌کنند اما متاسفانه ما فقط به ان‌ها بودجه می‌دهیم و شرایط برای فعالیت فرهنگ ان‌ها باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری