کد خبر: 13301

معاون استاندار قم گفت: پروژه جاده قم- گرمسار و ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش قم خبر به نقل از تسنیم از قم، سید حسن رضوی عصر امروز در نهمین جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای افتتاح پروژه‌ها در استان قم روزهایی را در نظر می‌گیریم و امروز تعدادی از پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر با حضور وزیر کشور به افتتاح می‌رسد.


معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار قم افزود: این ۲۰۷ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، صنعت، معدن، ورزشی، فرهنگی و گردشگری است که مجموعاً ۱۳۵۸ میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه جاده قم- گرمسار و ضلع شرقی حرم نیز با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود گفت: از روز بیستم بهمن ماه سال جاری ۲ران قطار از قم به مشهد با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

رضوی با بیان اینکه در سال ۹۲ ما ۱۲۶ میلیارد تومان بودجه در بخش تملکات و دارایی در استان قم در اختیار داشتیم که ۲۸ درصد آن تخصیص یافته است، افزود: در سال ۹۳ با اینکه این عدد کمتر از سال قبل و معادل ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون شده است در طی نه ماه نسبت به سال قبل عملکرد بهتری داشته‌ایم.

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار قم با بیان اینکه به جز پروژه‌های ملی ۶۰ میلیارد تومان نسبت به سال قبل بودجه بیشتری دریافت کرده‌ایم، گفت: در بحث آب قم ۲۵ میلیارد را سال قبل و امسال ۱۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم امسال سد کوچری را افتتاح کنیم.

وی با اشاره به مشکلات خشکسالی، بافت‌های فرسوده و حوادث افزود: در این بخش برای ررسیدن به راه حل مشکلات بودجه هستیم.

رضوی با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان کسری بودجه در قم وجود دارد، افزود: در سال ۹۳ مشکلات مالی زیادی داشتیم و به سختی امور را گذراندیم و در سال ۹۴ نیز باید در هزینه‌های خود مدیریت داشته باشیم.

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار قم افزود: مباحثی که در ماه‌های قبل توسط دولت بررسی شده به نتایج خوبی رسیده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری