کد خبر: 12710

عضو شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با قم خبر:

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان یکی از مطالبات شورای شهر از 5، 6 سال پیش بوده است.

به گزارش قم خبر، سالانه 40 میلیارد تومان هزینه رفت و روب و نظافت است كه این میزان روزانه به 110 میلیون تومان می رسد، در همین راستا برای جلوگیری از این هزینه ها و بحث تفکیک زباله ها برای کاهش هزینه و صرفه کردن این هزینه ها در توسعه شهری همان منطقه، طرح جمع آوری زباله ها به صورت یک شب در میان در پردیسان از 10 بهمن اجرا می شود، هدف از اجرای این طرح این است که شهروندان در 48 ساعت زباله هایشان را مدیریت کنند و زباله های خشک و تر خود را تفکیک کنند که در این میان با عباس ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر قم درباره مزیت این طرح گفتگو کردیم.
 
عباس ذاکریان بااشاره به طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان در پردیسان، اظهار داشت: اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان یکی از مطالبات شورای شهر از 5، 6 سال پیش بوده است،  که در اکثر کلان شهرهای کشور این طرح اجرا شده است.
 
وی بابیان اینکه همه ارگان ها از این طرح حمایت می کنند، افزود: با اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان در پردیسان افراد 48 ساعت زباله هایشان را مدیریت می کنند.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اجرای طرح  جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان در پردیسان سبب می شود خانواده ها زباله را در مبدا تفکیک کنند و زباله های خشک از تر جدا شود.
 
ذاکریان بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان در پردیسان، یک روز در هفته زباله های بازیافتی جمع آوری می شود.
 
هدف از اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان
 
وی بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح تفکیک زباله از مبدا است، عنوان کرد: هدف در مدیریت پسماند بحث تفکیک زباله از مبداء است، که بهترین کار این است که تفکیک زباله در مبدا صورت گیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم، تصریح کرد: شهروندان به دلیل اینکه 48 ساعت باید زباله هایشان را در منزل نگهداری کنند از همان ابتدا زباله هایشان را تفکیک می کنند که هم حجم کمتری زباله داشته باشند هم با تفکیک زباله های خشک از تر از تولید بوی زباله در منزل جلوگیری کنند.
 
ذاکریان به سرانه تولید روزانه زباله در قم، اشاره کرد و گفت: سرانه تولید زباله روزانه 600 گرم برای هر نفر است که با اجرای این طرح سرانه تولید زباله پایین می آید.
 
وی بااشاره به اینکه با اجرای این طرح دربحث هزینه ها کاهش صورت می گیرد و بخشی از اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح هر مقدارهزینه در بحث تفکیک زباله صرفه جویی شود، صرف توسعه و آبادانی شهر می شود.
 
اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء به حفظ محیط زیست کمک می کند
 
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با اجرای این طرح و بحث تفکیک زباله از مبدا به حفظ محیط زیست کمک می شود.
 
ذاکریان بابیان اینکه اجرای این طرح نیازمند اطلاع رسانی خوب و مناسب است، اظهار داشت: آموزش تفکیک زباله در مبدا و اجرای این طرح باید به مردم اطلاع داده شود.
 
وی بااشاره به عامل موفقیت اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک شب در میان در پردیسان، افزود: همراهی و مشارکت مردم عامل موفقیت اجرای این طرح در پردیسان است.
 
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اجرای این طرح باعث می شود در منابع صرفه جویی شود و با آموزش فراگیر به کل شهر، بعد از منطقه پردیسان این طرح در مناطق دیگر شهر اجرا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری