کد خبر: 12688

نویسنده سریال پرده‌نشین:

نویسنده سریال پرده نشین گفت: از خاطرات زندگی علمایی چون آیت الله بهجت وآیت الله مجتهدی در این سریال بهره بردیم اماقصه فیلم به طور مشخص به روحانی خاصی اشاره نداشت.

 حسین تراب‌نژاد در گفت و گو با قم خبر، با بیان اینکه از زندگی بسیاری از علما جهت نگارش فیلمنامه این سریال استفاده کردیم، اظهار داشت: از خاطرات زندگی علمایی چون آیت الله بهجت وآیت الله مجتهدی در این سریال بهره بردیم اماقصه فیلم  به طور مشخص به روحانی خاصی اشاره نداشت.

نویسنده سریال پرده نشین تصریح کرد: در روند فیلمنامه خلاقیت‌هایی صورت گرفت که عالمی به طور مشخص در قصه مدنظر نباشد.

تراب نژاد خاطرنشان کرد: شخصیت حاج آقا مهدوی نیز بر اساس خلاقیت گروه نویسندگان شکل گرفت و در این مسیر از روحانیون بسیاری جهت غنی‌تر شدن کار استفاده شد و مطالبی که ایشان در منبر بیان می‌کرد با استفاده از راهنمایی‌های گروه تحقیق مطرح می‌شد.

وی  با بیان اینکه برای هریک از منبرهای حجت الاسلام مهدوی در سریال  بیش از 8 منبرمشابه بررسی می‌شد، گفت: تلاشمان این بود که مباحث منبر‌ها علاوه براینکه ساده باشد قابل فهم ومورد استفاده برای عموم مردم باشد.

وی تصریح کرد: علت نپرداختن به درس‌هایی چون فقه و اصول و تاکید بر کلاس‌های اخلاق در سکانس‌‌های مربوط به حوزه علمیه  تخصصی بودن این مباحث بود، درحالی که مباحث اخلاقی برای مخاطب قابل فهم‌تر بود.

نویسنده سریال پرده نشین تاکید کرد: اشکال دراماتیک در خصوص قصه فرعی براتعلی قابل قبول است اما قصه فرعی وقف زمین‌های گلشن اباد، در قسمت‌های 9و 10با خط اصلی قصه پیوند خورد و ارتباط دراماتیک فراوانی به وجود آمد که فیلمنامه را قدرتمند‌تر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری