کد خبر: 12677

عضو شورای اسلامی شهر قم :

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که همه ما وظیفه داریم نعمت ها را بشناسیم و شکر آن را به جا آوریم، گفت: برگزاری همایش هایی نظیر بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام در واقع همین شکر نعمت است.

 مصطفی ملایی در گفت و گو با خبرنگار قم خبر با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام، گفت: برپایی چنین همایش هایی در استای حفظ ارزش ها و احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی با بیان اینکه ما در زیارت عاشورا همواره دعا می کنیم :" اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد(ص)" یعنی پرودگارا مرا به آيين محمد و آل اطهارش زنده بدار و هنگام رحلت هم به آن آيين بميران" عنوان کرد: این که برای بزرگداشت مقام شامخ شهدا همایشی برگزار شود نشان دهنده علاقه به حرکت در مسیر شهدا و احیای فرهنگ ارزشی است و خودش نوعی شکر گزاری محسوب می شود.

 

ملایی خاطرنشان کرد: امروز چیزی که دنیای استکبار و غرب از آن می ترسد، شجاعتی است که شیعیان از امام حسین(ع) می آموزند، امام خمینی(ره) نیز با تاسی به فرهنگ عاشورا و مکتب سیدالشهداء مبارزه و انقلاب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهدای فدائیان اسلام در زمانی به مبارزه با ظلم و استکبار پرداختند که دوران خفقان رژیم ساواک بود، گفت: ساواکی که زیر نظر موساد و سیا فعالیت می کرد، این شهدای بزرگوار هم با تاسی به امام حسین (ع) که اسطوره شوریدن بر ظلم است با دست خالی علیه نظام طاغوت به پا خواستند و مبارزه کردند.

 

ملایی با تاکید بر این که شهدای فدائیان اسلام همان عماری بودند که رهبری می فرمایند، خاطرنشان کرد: این شهدای بزرگوار یکی از بهترین الگوهای تاریخ هستند که باید شخصیت و زندگی شان در همه ابعاد برای جوانان تبیین شود.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم افزود: ما باید در مرحله اول نعمت ها را بشناسیم و در مرحله بعد شکر آن را به جا آوریم، برگزاری همایش هایی نظیر همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام در واقع شکر نعمت است.

 

وی تصریح کرد: شخصیت های مانند شهید نواب صفوی و یارانشان ازاد مردانی هستند که برای مبارزه با استبداد و کفر از همه زندگی شان گذشتند و به تعبیر مقام معظم رهبری از پیشگامان شهادت هستند.

ملایی با تاکید براینکه برای پایداری دین و امنیت جامعه باید به دو نکته مهم توجه داشته باشیم، اظهار داشت: آن هم تأسی به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، امروز در محور ولایت و روحانیت بودن اولین گام تأسی به قرآن و اهل بیت (ع) است، حضرت فاطمه زهرا(س) قریب به این مضمون می فرمایند:" ولایت مانند خانه کعبه است که پیروان آن به دورش می گردند".

 

وی با بیان اینکه شهدا آگاهانه و به خاطر خدا با ظلم مبارزه کردند و در جبهه های حق جنگیدند، افزود: امروز هم همه ما بخصوص مسئولان وظیفه داریم در جبهه مبارزه در حوزه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی با تمام وجود در صحنه حاضر باشیم.

 

ملایی تاکید کرد: امروز همه نهادهای فرهنگی و آموزشی و صدا و سیما وظیفه دارند زندگی و اندیشه های شهدایی مانند نواب صفوی را با تمام جزئیات برای نسل جوان تبیین کنند، تا هم جوانان با تفکر و جنبه های شخصیتی انسان های وارسته آشنا شوند و هم الگوهای مناسب به آن ها معرفی شود.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری