کد خبر: 11841

کارشناس مذهبی در گفت و گو با قم خبر:

کارشناس مذهبی در گفت و گو با قم خبر گفت: حضور زن در اجتماع باید باشد اما این حضور باید به نحوی باشد تا گرفتار نگاه ها و افکار پلید شیطان نشود.

زینب طالبی مدیر تربیت مدرس حوزه علمیه خواهران قم بابیان اینکه اهداف این مجامع مذهبی هدف والاتری دارد، اظهارکرد: نگاه به این هدف والا یک نگاه معنوی است و حضور در مجالس مذهبی به نسبت مجامع مختلط آسیبی ندارد.

به عقیده این کارشناس مذهبی افراد در این مجامع مذهبی به دنبال کسب معنویت و دریافت امتیاز معنوی هستند و حضور زن و مرد نامحرم  در محافل مذهبی با هم  در با هدف ارتقاء و توسعه این مجالس پیش می رود.

وی معتقد است فرد در این تشکل های مذهبی تمام هوش و حواسش به دنبال ارتباط با خداست و در این محافل مذهبی نیت هدف بزرگ (رسیدن به خدا) است و هیچ محرکی که دنبال تخریب روح دیگری باشد وجود ندارد.

طالبی بابیان اینکه اهداف معنوی این مجامع مذهبی زن و مرد را تحت تاثیر قرار می دهد، می گوید: فرد با اختیار خود و با هدف ارتقاء روح و رسیدن به خدا در این مجامع مذهبی شرکت می کند و محال است فرد هدفش را گم کند که اگر این اتفاق بیفتد خطا کرده است و ممکن است بقیه جمع را به خطا بکشاند و آن گاه به فرد و هر آنچه که به او مرتبط است مثل خانواده، همسرآسیب می رسد.

به گفته این کارشناس مذهبی حضور زن در اجتماع باید باشد اما این حضور باید به نحوی باشد تا گرفتار نگاه ها و افکار پلید شیطان نشود.

وی معتقد است صحبت کردن و برخورد با نامحرمان باید با حفظ شعونات، عفاف و حجاب در وجود زن نهادینه شود.

طالبی بابیان اینکه  زن و مرد باید موظب حرکات، نوع ارتباط با یکدیگرباشند، می گوید: ارتباط باید در حد ضرورت باشد و نباید در برخورد با نامحرمان از خط قرمزها عبور کنیم.

که به گفته این کارشناس مذهبی حد و حدود ارتباط زن با مرد و حضور زن در اجتماع به انگیزه و نیت افراد بستگی دارد که در مجامع مذهبی به دلیل اینکه با هدف معنوی همراه است نمی تواند حضور زن و مرد عامل فساد و آسیب به نهاد خانواده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری