دسته های عزاداری یکی پس از دیگری برای عرض ارادت به محضر بانوی آب و آیینه به این مکان آسمانی پا می گذاشتند. در این میان شاید کسی کمتر توجه کند به این نکته که در این همهمه و بحبوحه کسانی هستند که با اقدامات خود نمی گذارند زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) ککمترین سختی را تحمل کنند.

به گزارش قم خبر، با فرارسیدن اربعین حسینی شهر کریمه اهل بیت (ع) سراسر در ماتم و عزا بود. دسته های عزاداری یکی پس از دیگری برای عرض ارادت به محضر بانوی آب و آیینه به این مکان آسمانی پا می گذاشتند. در این میان شاید کسی کمتر توجه کند به این نکته که در این همهمه و بحبوحه کسانی هستند که با اقدامات خود نمی گذارند زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت (س) ککمترین سختی را تحمل کنند.

شهرداری و مدیریت شهرینیز  در کنار دیگر دستگاه ها و ارگان ها به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی استان قابل توجه و تقدیر است.

شهرداری قم با توجه ایام اربعین و خیل عظیم زائران و شیفتگان اهل بیت(ع) در شهر قم برنامه‌ها و تمهیدات ویژهٔ فرهنگی، عمرانی و خدماتی در دستور کار داد. از جمله اینکه حمل و نقل و تردد مردم ب توجه به اعمال طرح محدودیت ترافیکی مسئله ای بود که باید مورد توجه قرار می گرفت.

آماده‌باش تاکسیرانی قم در ایام اربعین و خدمات‌رسانی در محدوده اعمال ترافیکی

مرتضی عزتی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به خدمات این سازمان در ایام اربعین حسینی گفت: با توجه به اعمال محدودیت ترافیکی از سوی پلیس راهور، سازمان تاکسیرانی در مکان‌هایی که محدودیت ترافیکی اعمال شده است، اقدام به سرویس‌دهی به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) کرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: 50 دستگاه تاکسی ون در چهار راه شهدا، 100 دستگاه تاکسی خودرو در تقاطع عماریاسر طالقانی، 70 دستگاه تاکسی در خیابان 19 دی ابتدای کوچه مخابرات، 40 دستگاه تاکسی در خیابان ساحلی تقاطع پل رجایی و 80 دستگاه تاکسی در خیابان امام موسی صدر ورودی پل رجایی به سمت خیابان خاکفرج خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه سایر مسیرها که تردد آزاد است خودروهای گردشی در حال سرویس‌دهی هستند گفت: سه دستگاه خودروی گشت در مکان‌های یاد شده در حال نظارت و کنترل به منظور سرویس‌دهی مطلوب به مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمام شبکه‌های بی‌سیم سازمان با 50 درصد ظرفیت شامل 470 دستگاه خودرو در حال سرویس‌دهی هستند.

عزتی با اشاره به خدمات ارائه شده در مسجد جمکران گفت: حدود 500 دستگاه تاکسی در درب 2 مسجد جمکران به صورت شیفتی با صدور کارتکس برای تاکسی از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) با نرخ مصوب از شب گذشته تا ساعات پایانی اربعین حسینی به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

خدمات‌رسانی ویژه سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در اربعین

سعید امراللهی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم در ایام اربعین حسینی در آماده باش کامل بودند، گفت: این ناوگان از ساعت شش صبح تا ساعات پایانی شب به خدمات‌رسانی مشغول بودند همچنین تدابیری اندیشیده شده بود تا در صورت نیاز مکان‌هایی که نیاز به سرویس‌دهی بیشتری داشته باشند، اقدامات لازم صورت گیرد،  همچنین این سازمان برای جا به جایی زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) از هسته مرکزی به سایر نقاط و بالعکس اقدام نمودهند و در مسیر بلوار زائر و مسجد جمکران به صورت ویژه سرویس‌دهی انجام می دادند.

 

 

توزیع 15 هزار بروشور با موضوع اربعین حسینی در مناطق هشت گانه

همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در راستای اقدامات فرهنگی به مدت 10 شب تئاتر سردار مهر و ماه را در مدرسه امام صادق(ع) در دستور کار دارد که تاکنون با توجه به استقبال چشمگیر ،3 تا 4 هزار مخاطب داشته است علاوه براینک توزیع 15 هزار بروشور با موضوع اربعین حسینی در مناطق هشت گانه شهرداری قم در ایام اربعین اقدام کرده است.

نصب بزرگ‌ترین بنر فرهنگی اربعین به مساحت 400 متر مربع

سازمان زیباسازی شهرداری قم نیز در ایام اربعین حسینی به فضاسازی شهری پرداخته و برنامه‌هایی متناسب با اربعین حسینی را در دستور کار قرارداده  که از جمله آن‌ها کارگاه بزرگ نقاشی است که 14 تابلوی یادمان برای 14 هنرمند برجسته کشور در میدان بزرگ امام خمینی(ره) به همت این سازمان در معرض بازدید قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین بنر فرهنگی اربعین به همت این سازمان به مساحت 400 متر مربع در محل ورودی شهر قم از سمت 72 تن روی پل نصب شده است.

5 هزار متر مربع بنر یاد بود اربعین از سخنان بزرگان و علما نیز ازدیگر اقدامات انجام شده است.

آماده باش سازمان آتش نشانی قم در ایام اربعین حسینی

ایستگاه‌های آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ایام اربعین حسینی به صورت شبانه‌روزی به ویژه در هسته مرکزی شهر در آماده‌باش کامل بودند و به خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) مشغول بودند.

عدم توقف اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری در ایام تعطیلات اربعین

محمدتقی نادعلی مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری قم با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری در ایام تعطیلات اربعین پیشرفت مطلوبی داشته است، گفت: تقاطع سه سطحه شهری 15 خرداد در حال حاضر دیواره خاک آن در حال انجام بوده و قالب‌بندی و بتون سرستون‌ها و آرماتوربندی زیر عرشه پل در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه پل جمهوری پنجشنبه 20 آذر بتون‌ریزی عرشه خیابان ساحلی انجام شده است و اکنون در حال آرماتوربندی عرشه حدفاصل بلوار امام رضا(ع) و بلوار زائر هستیم.

به گفته مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری قم قرینه‌گذاری، جدول‌گذاری و نصب هندریل و آماده‌سازی برای آسفالت پل در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری