کد خبر: 11606

قم خبرگزارش می دهد:

حل مشکلات درمانی دو هزار و 200 نفر مردم روستای لنگرود حالا شبیه مثلی است که میگویند آمدند ابرویش را درست کنند چشمش را هم کور کردند...

به گزارش قم خبر، مشکلاتی از قبیل بلاتکلیفی و سرگردانی مردم از بی سرو سامانی درمانگاه، نبود پزشک، افزایش رفت و آمد مردم به قم برای درمان یک بیماری کوچک، تبدیل مکان درمانگاه سابق به محل تجمع حیوانات مزاحم بر مشکل نبود درمانگاه مضاعف شده است.

در این میان قم خبر این موضوع را از زبان اهالی این شهر می گوید.
 
حسنی یکی از ساکنین روستای لنگرود گفت: مسئولان وعده دادند تا پایان سال 91 درمانگاه ساخته می شود اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: با تصویب ساخت درمانگاه جدید درمانگاه قبلی تخریب شد و خانه بهداشت موقتی روستای لنگرود جوابگوی دو هزار و 200نفر جمعیت روستای لنگرود نیست.
 
نظری یکی دیگر از ساکنین روستای لنگرود با اعتراض از فضای بوجود آمده در درمانگاه واقع در مرکز روستا افزود: این ساختمان تخریب شده محل رفت و آمد سگ های ولگرد شده است که مشکلاتی برای تردد افراد به وجود آورده است.
 
وی با اشاره به دفترچه بیمه روستایی تصریح کرد: برای تایید مهر مردم باید 30کیلومتر به کهک بروند تا پزشکان قمی آن ها را ویزیت کنند.
 
به گفته صالحی دیگر اهالی این روستا این درمانگاه تخریب شده علاوه بر محل رفت و آمد سگ های ولگرد محل انباشت زباله ها شده است .
 
مسئولان با دیدن مشکلات به فکر راه چاره برای رفع نیاز مردم روستای لنگرود افتادند اما وعده ای از جنس انتظارمردم را همچنان سر در گم گذاشته است.
 
حجت السلام موسی پور استاندار سابق قم در سال 89 دراولین سفر خود به بخش مرکزی وعده ساخت یک مرکز بهداشت در روستای لنگرود را به مردم داد.
البته به گفته مردم روستای لنگرود و پیگیری خبرنگار قم خبر درحال حاضردراین بخش، درمانگاهی ساخته نشده حتی درمانگاه قبلی هم تخریب شده است ومردم وضع درمانی خوبی ندارند.
 
البته طبق گزارش فرمانداری ،70 درصد اعتبار این طرح به حساب دانشگاه علوم پزشکی قم واریز شده است.
 
**نبود پزشک متخصص و کمبود دارو
 
عضو شورای اسلامی پخش مرکزی در گفتگو با خبرنگار قم خبر با اعتراض از مشکلات درمانی مردم روستای لنگرود و اینکه این طرح از برنامه های اجرایی سال 90 بوده است خبرداد.
 
علی مرادی علت پاسخگویی به وضعیت بد درمانی و بلاتکلیفی مردم و تاخیر در اجرای این طرح را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم واگذار کرد.
 
وی در راستای همین مرکز بهداشت گفت: بعد از دو ماه بلاتکلیفی مردم لنگرود، حدود یکسال بیش مسئولان مکانی را موقتا اجاره کردند تا در نبود و تخریب درمانگاه قبلی خدماتی به مردم دهد.
 
عضو شورای اسلامی بخش مرکزی در ادامه با اعتراض از نبود پزشک و دارو و تزریقات در این درمانگاه موقتی گفت: مردم روستای لنگرود در هفته، دو ساعت از وجود بهیار در این مرکز بهرمند می شوند که برای تایید مهر پزشک باید به کهک بروند تا پزشکان قم آن ها را ویزیت کنند.
 
**اعتبار یک میلیاردی برای ساخت درمانگاه لنگرود
 
مسئولان مربوطه علت تاخیر ساخت درمانگاه روستای لنگرود را کمبود اعتبار مالی می دانند آن ها می گویند، 140 میلیون اعتبار به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شد که این مبلغ برای برگزاری مناقضه و پیمانکارکافی نبوده است.
 
براساس تحریم سال 91، اتمام پروژه ها ی نیمه کاره مثل 2 بیمارستان پردیس دانشگاه علوم بزشکی درالویت قرار گرفت و چون اعتبار برای ساخت این درمانگاه کافی نبود قرار شد ساخت درمانگاه روستای لنگرود با کمک خیرین انجام شود.
 
از خدشه دار نشدن خدمات درمانی روستای لنگرود با توجه به تاخیر ساخت این درمانگاه، درمانگاهی دیگر از روستای لنگرود مرکز درمانی دایر است که به مردم خدمات می رساند.
ومسئولان وعده اتمام درمانگاه روستای لنگرود را تا پایان سال 92 داده اند اما ساخت این درمانگاه تا مرحله تجهیزات یک اعتبار یک میلیاردی می خواهد که اقدامات تملک زمین انجام شده است.
 
شاید از نظر مسئولین اتمام دو بیمارستان در مراکز آموزشی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم با فضای آموزشی و پایگاه ارژانس از درمانگاه روستای لنگرود واجب تر بود.
همین طور که بعد از این همه انتظار اقدامات تملک زمین به پایان رسید مسئولان به مردم لنگرود نوید اتمام این درمانگاه را تا سال 92 دادند اما در حال حاضر درمانگاهی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری