کد خبر: 10438

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم:

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: نبود نیرو و جا و مکان از مشکلات اساسی کتابخانه‌های روستایی استان قم است.

حجت الاسلام و المسلمین امیر عطاء اله جباری در گفتگو با قم خبر بااشاره به آمار کتابخانه‌ها در سطح استان قم تا پایان شهریورماه، اظهار کرد: 51 کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح استان قم دایر است.

وی به تعداد اعضا در کتابخانه‌های استان قم اشاره کرد و افزود: 47 هزار و 51 نفر عضو در 51 کتابخانه نهادی و مشارکتی استان قم هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم بااشاره به تعداد امانت کتاب، تصریح کرد: 479 هزار و 55 کتاب، از کتاب‌های امانت کتابخانه‌های استان قم است.

جباری تعداد نسخه‌های کتاب در کتابخانه‌های استان قم را 911 هزار و 241 کتاب دانست.

وی به پروژه‌های در حال احداث کتابخانه در سطح استان قم اشاره کردو گفت: کتابخانه استاندارد شهدای نوبهار تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم به آمار کتابخانه‌ها در شهرهای تابع استان قم نیز اشاره کرد و گفت: 3 تا کتابخانه در بخش جعفریه، 7 کتابخانه در بخش کهک، 3 کتابخانه در بخش سلفچگان، 2 کتابخانه در بخش خلجستان و 2 کتابخانه در بخش قنوات دایر است.

جباری بابیان اینکه کتابخانه‌هایی  داخل شهرها به نسبت به روستاها از فعالیت خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: نبود نیرو و جا و مکان از مشکلات اساسی در کتابخانه‌های روستایی استان قم است.

وی بااشاره به استخدام نیروی کتابدار روستای در سال جاری، خاطرنشان کرد: حدود 9 نیروی کتابدار در سال جاری استخدام نیروی کتابدار روستایی شده‌اند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد: الویت در استخدام نیروهای کتابدار روستایی مدرک کارشناسی کتابداری است.

جباری تصریح کرد: در کتابخانه‌های مشارکتی روستایی نیرویی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نمی‌دهیم و از طریق نیروی انسانی خود روستاها مدیریت می‌شود و ما فقط تجهیزات را در اختیار این کتابخانه‌ها می‌گذاریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری