کد خبر: 7147

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری 10 پروژه آموزشی در مهر امسال خبر داد.

به گزارش قم خبر ، محسن پورگلیان در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به اداره‌کل نوسازی مدارس اظهار کرد: این اداره احداث، توسعه و تعمیر ساختمان‌های موجود را پیگیری می‌کند تا مدارس بر اساس استانداردها احداث شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل بررسی‌های لازم را برای استقرار مدارس انجام می‌دهد و در این زمینه نقشه‌های ساختمانی را تدوین می‌کند و در این حوزه مقاوم‌سازی بناها را انجام می‌دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: این مجموعه یک نهاد خیریه مردمی با ساختار تشکیلاتی هیئت مدیره بوده که از معتمدان و مسئولان تشکیل شده و خیران این مجموعه به احداث، توسعه و تجهیزات مدارس و دیگر فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش می‌پردازند.

وی از افتتاح 10 پروژه مدرسه‌سازی در مهر ماه سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در مجموع دارای 22 هزار و 402 متر مربع زیربنا و 137 کلاس درس است.

پورگلیان با بیان اینکه هشت مدرسه دولتی و دو مدرسه به صورت خیری احداث شده است گفت: هفت مدرسه در منطقه پردیسان، دو مدرسه در منطقه محروم نیروگاه و یک مدرسه در فلکه بسیج واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: دبیرستان فرهیختگان دوره اول واقع در شهر پردیسان،‌ دبیرستان شهید محمد حسین فهمیده دوره اول واقع در شهرک پردیسان، دبستان درمان یاب واقع در نیروگاه، دبیرستان حاج سید اسماعیل میری دوره اول واقع در فلکه بسیج و دبستان فرهیختگان واقع در شهر پردیسان از جمله پروژه‌هایی است که مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم دبیرستان شهید هسته‌ای دکتر شهریاری، دبیرستان فرهیختگان دوره دوم واقع در شهر پردیسان، دبستان مهندسی محمدحسین عسکری‌فرد، دبستان شهید حمید صادقی واقع در شهرک پردیسان و دبیرستان ایمان دوره اول واقع در شهر پردیسان را از پروژه‌های دیگری ذکر کرد که در مهر سال جاری افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری