معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: روز جهانی مسجد زمان خوبی برای احیای جایگاه مساجد است چرا که مسجد برای پیامبر محلی برای رسیدگی به تمام امور بود.

خبرگزاری فارس: روز جهانی مسجد نقطه عطفی برای احیای جایگاه مسجد در دنیا

به گزارش قم خبر ، علی محمد‌علی‌پور در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مسجد گفت: نامگذاری 30 مرداد ماه به نام روز جهانی مسجد ابتکار جالبی بود که موجب شد مردم جهان مسلمان و غیر مسلمان یک روز در سال به صورت ویژه به یاد مساجد باشند.

وی با اشاره به جایگاه مهم مساجد در جوامع مختلف دنیا اظهار کرد: در میان اماکن مذهبی ادیان مختلف دنیا هیچ عبادت‌گاهی مانند مسجد دارای عناصر وحدت، ظاهر معنوی و پیکره خاص به صورت همزمان نیست و به همین دلیل دیگر عبادت‌گاه‌ها جایگاه مهم مساجد در جوامع را ندارند.

معاون ارتباطات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از اجرای برنامه‌های مختلف توسط این دبیرخانه برای روز جهانی مسجد خبر داد و گفت: چاپ پوستر،‌ توزیع اقلام تبلیغی با عنوان روز جهانی مسجد و مسابقه پیامکی «یک جمله برای مسجد» از جمله اقدامات دبیرخانه کانون‌های مساجد برای روز جهانی مسجد است.

وی با اشاره به همزمانی این روز با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی در مساجد استان از جمله تجلیل از خادمان مساجد استان قم همراه با مراسم عزاداری شهادت امام ششم شیعیان برگزار خواهد شد.

محمد‌علی‌پور تصریح کرد: این روز نمادین حرکت خوبی برای احیای جایگاه مساجد نه تنها در جوامع مسلمان بلکه در تمام جوامع بشری دنیاست چرا که پیامبر اکرم (ص) به عنوان سردمدار دین اسلام خیلی از کارها را در مسجد انجام می‌دادند و در واقع مسجد محلی برای رسیدگی به تمام امور بود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری