معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین از تولید 50 نرم‌افزار قرآنی ویژه عموم مخاطبان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید 50 نرم‌افزار قرآنی ویژه عموم مخاطبان

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام علیرضا تقیان در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به تاسیس موسسه فرهنگی یاسین در سال 73 اظهار کرد: فعالیت‌های این موسسه در زمینه علوم قرآنی، تفسیر، ترتیل، پژوهش، آموزش، حدیث، ترجمه‏‌های متنی و تصویری، دسته‏‌بندی‌های موضوعی، معارف شیعی، تحلیل و بررسی زندگانی معصومین(ع)، تاریخ، سیره و فرهنگ عمومی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزارهایی در زمینه‌های مختلف گفت: نرم‌افزارهای قرآنی، نرم‌افزارهای عترت مانند ستاره‌ها و طاها، فرهنگ و معارف عمومی مانند مبلغ و مبشر خانواده از سوی موسسه تولید شده است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین تولید نرم‏‌افزارهای آموزشی صبا و دبستان قرآن و ارائه محتوا در قالب قلم هوشمند را از فعالیت‌های دیگر موسسه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: شناخت معصومین(ع)، لزوم درک متون دینی، ضرورت آموزش قرآن به صورت طبقه‏‌بندی شده در قالب روخوانی، تجوید، علوم قرآنی، تفسیر و مفاهیم و تدوین شیوه‏‌های مناسب برای درک مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) از جمله اهداف موسسه یاسین است.

تقیان فراگیر شدن مفاهیم والای دینی با کمک به کارگیری آنها در متن و حاشیه‏ برنامه‏‌ها، ایجاد طرحی نو در تلفیق شیوه‏‌های آموزشی به صورت مالتی مدیا(Multi Media)، نشر و گسترش مفاهیم عمومی و تخصصی قرآن به عنوان ثقل اکبر و نهج‌البلاغه و تبیین شخصیت و ویژگی‌‏های رفتاری معصومین(ع) را از اهداف موسسه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: موسسه فرهنگی یاسین موفق به کسب تندیس زرین و لوح افتخار از چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، رتبه اول در نخستین جشنواره و کنفرانس کودک الکترونیک، تندیس زرین و لوح افتخار از سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، تندیس سیمین و لوح افتخار از دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال و رتبه سوم به عنوان کارآفرین برتر در استان قم شده است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین با اشاره به فعالیت‌های نرم‌افزاری موسسه فرهنگی یاسین گفت: این موسسه نزدیک به 50 نرم‌افزار قرآنی برای عموم مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان تولید کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار اندرویدی ماه خدا در ماه رمضان تقدیم علاقه‌مندان شد و نسخه دیگر آن در ماه رمضان سال آینده با کیفیت، محتوا و قابلیت بهتر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

تقیان ادامه داد: در نظر داریم برنامه جامعی را تدوین کنیم که امکان قرائت قرآن، ترجمه و احکام در آن وجود داشته باشد تا فضا و محتوای معنوی برای مخاطبان ایجاد شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری