دبیر شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال 850 اثر به شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارسال 850 اثر به شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام مهدی حقی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شانزدهمین دوره فراخوان همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: مهلت فراخوان این همایش تا پایان خرداد بوده که 850 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه آثار در 16 گروه علمی دسته‌بندی شدند، گفت: آثار در زمینه‌های فقه و اصول،‌ تفسیر و علوم قرآن،‌ حدیث و رجال، فلسفه،‌ کلام،‌ اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره،‌ ادبیات و هنر، تکنولوژی آموزشی، تحقیق، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت و علوم تربیتی و روانشناسی تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس در اختیار هیئت‌های داوری 16گانه قرار می‌گیرند.

دبیر شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: کار ارزیابی اجمالی اکثر گروه‌ها به پایان رسیده و اکنون آثار در حال ارسال برای داورها است که به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند و به طور معمول 20 تا 25 درصد آثار موفق می‌شوند به مرحله دوم راه پیدا کنند.

وی عنوان کرد: آثار به وسیله هیئت داوری سه نفری بررسی می‌شود و آثاری که از شرایط اولیه علمی برخوردار باشند از این مرحله گذشته و به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

حقی یادآور شد: پس از پایان ارزیابی به طور مجدد در هیئت داوری هر گروه بررسی می‌شود و اگر ارزیابی‌ها مشکل نداشته و تایید شود، آثار برتری که امتیاز بالاتری کسب کرده باشند، در اختیار شورای علمی همایش قرار می‌گیرد و شورای علمی نیز تصمیم نهایی را درباره آثار برگزیده ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تفاوت همایش امسال کتاب سال حوزه نسبت به سال گذشته عنوان کرد: هفت تا هشت نشست پیش از برگزاری همایش با هدف تحلیل و ارزیابی محتوایی آثار همایش‌های دوره‌های گذشته در رشته‌های مختلف علمی برگزار می‌‌شود و گزارشی از مجموعه این نشست‌ها در همایش شانزدهم ارائه خواهد شد.

دبیر شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی آثار برتر حوزویان و نویسندگان برتر حوزه و معرفی آنها به جامعه علمی و تجلیل از آنها است تا رقابت سالم علمی و ارتقای کیفی آثار مکتوب حوزوی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بین آثار سال جاری 21 نفر از نویسندگان بانوان هستند که در مجموع 22 اثر را به همایش ارسال کردند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری