کد خبر: 9967

دادگاه بین‌المللی لاهه با وجود اذعان به این موضوع که نظامیان صهیونیستی در حمله به فعالان ترک کشتی مرمره مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، به بهانه وخیم نبودن این جنایات از بررسی این پرونده خودداری کرد.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، دادگاه بین‌المللی لاهه اعلام کرد، به‌رغم اینکه سربازان صهیونیستی طی حمله به کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، اما این جنایت به اندازه کافی وخیم نبوده که در این دادگاه مورد قضاوت قرار گیرد.

خبرگزاری رویترز با استناد به اوراقی که از دادگاه به دست آورده است، گزارش داد، دادستان‌های دادگاه بین‌المللی لاهه بر این باورند سربازان اسرائیلی در طول حمله سال ۲۰۱۰ به فعالان ترک در کشتی مرمره که عازم ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه بود، مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، با این حال، آنها اعلام کردند این موضوع خارج از اختیارات قانونی آنهاست چراکه این جنایات به اندازه کافی وخیم نبوده‌اند که در این دادگاه مورد قضاوت قرار گیرد. آنها افزودند با توجه به اطلاعاتی که در دسترس آنها بوده، به این نتیجه رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، احتمالا اقدام دادستان‌های دادگاه جنایات بین‌المللی باعث خشم ترکیه شود به ویژه اینکه این کشور اسرائیل را بعد از این حادثه به کشتار دسته جمعی محکوم کرده بود. علاوه بر این، تصمیم این دادگاه برای انجام ندادن تحقیقات در این زمینه، فعالانی را که می‌کوشند بحث‌برانگیزترین مسائل جهانی را در دادگاه بین‌المللی لاهه پیگیری کنند، ناامید می‌سازد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری