کد خبر: 9836

مدیرکل بانوان استانداری قم:

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: ورود خرافه‌ها و مخلوط شدن آن با فضائل و تحت شعاع قرار گرفتن نوحه‌ها، مداحی‌ها و مرثیه سرایی‌هایی خالی از محتوای علمی از جمله آفت‌های عزاداری است.

معصومه ظهیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم خبر، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ص)، اظهار کرد: بی‌شک سنت حسنه عزاداری برای امام حسین (ع) از شعائرالله است و تعظیم شعائر سبب ایجاد تقوا می‌شود، زیرا جلوه عاشورا در بحث تولی و تبری است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به تولی و تبری، افزود: و هدف از برگزاری عزاداری امام حسین (ع) برای ترویج دوستی با اهل بیت (ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت (ع) است و هدف اصلی از برگزاری عزاداری‌ها شناساندن جایگاه رفیع امامت و اصلاح امور برای زمینه سازی ظهور است.

 

ظهیری با اشاره به مفاهیم موجود در برگزاری عزاداری محرم، تصریح کرد: برگزاری عزاداری‌ها نوعی دشمن‌شناسی و تبیین مسیر طغیانگری و سرکشی در برابر مسیر حق است، زیرا امام حسین (ع) یکی از مشکلات جامعه آن روز را عمل نکردن به حق و پیروی از باطل بود.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی در محرم نمود دارد، به همین سبب باید در این ماه با معروف آشنا و از آن پیروی کنیم و با منکر نیز آشنا و از آن پرهیز کنیم.

 

وی با اشاره به برخی از آفت‌هایی که عزاداری‌ها را تهدید می‌کند، بیان کرد: ورود خرافه‌ها و مخلوط شدن آن با فضائل و تحت شعاع قرار گرفتن نوحه‌ها، مداحی‌ها و مرثیه سرایی‌هایی خالی از محتوای علمی از جمله آفت‌های عزاداری است.

 

ظهیری با اشاره به برخی از آفت‌های مجالس عزاداری خانم‌ها، عنوان کرد: نوع برگزاری مجالس و محیط برگزاری عزاداری‌ها با آفت‌هایی مانند نحوه سرایت صدا، تجل گرایی، چشم و هم چشمی و محتوای مجالس و فردی که محتوا را ارائه می‌دهد دچار آفت شده است.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: در حال حاضر طلاب آقا کمتر در مجالس اختصاصی بانوان هستند، بنابراین آن فردی که در مجلس دعوت می‌شود باید یک عالم و مبلغه باشد که بتواند محتوای غنی را به مخاطب ارائه کند.

 

وی با اشاره رسالت مبلغان خواهر در ایام محرم و صفر، اظهار کرد: حضور فعال و گسترده مبلغان خواهر سبب می‌شود که افراد فاقد صلاحیت علمی به این مجالس راهی نداشته باشند و صاحب خانه‌ها نیز باید دقت کافی داشته باشند که افرادی را دعوت کنند که آن‌ها مردم را به سادگی و بی‌آلایشی دعوت می‌کنند، زیرا روضه امام حسین (ع) باید به دور از تجمل برگزار شود.

 

ظهیری با اشاره به رسالت رسانه‌ها و مبلغان، تاکید کرد: رسانه‌های دیدار و شنیداری در کنار مبلغان وظیفه دارند مردم را برگزاری عزاداری ساده اما با محتوا دعوت کنند، زیرا محرم تجدید بیعت با مرام و سیره سبک زندگی امام حسین (ع) و پرهیز از سرسپردگی به زور است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری