کد خبر: 8354

عضو جامعه اسلامی کشمیر با اشاره به اینکه سیل در این منطقه هندوستان تاکنون جان دو هزار نفر را گرفته است گفت: این حادثه بیش از دو هزار مفقودالاثر داشته است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ،‌ حجت‌الاسلام میر مصطفی در همایش همدردی با مردم سیل‌زده کشمیر که عصر امروز به همت جامعه‌المصطفی‌العالمیه در مدرسه حجتیه برگزار شد، از مرگ دو هزار نفر در حادثه سیل کشمیر خبر داد و بیان کرد: این حادثه بیش از دو هزار مفقودالاثر داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیل کشمیر بسیاری از مزارع و زمین‌های کشاورزی را تخریب کرده است‌ اضافه کرد: 200 هزار خانه به همراه بسیاری از انبارهای غذا و دارو بر اثر این سیل تخریب شده است و مردم کشمیر از نبود دارو و غذا رنج می‌برند.

عضو جامعه اسلامی کشمیر با اشاره به اینکه راه‌های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنتی در کشمیر به سبب شدت سیل دو هفته قطع بوده است اضافه کرد: لاشه حیوانات در خیابان‌های این منطقه پراکنده شده و بیماری‌های بسیاری شیوع پیدا کرده است.

میر مصطفی با بیان اینکه ساختمان‌های آموزشی از جمله مدارس و حوزه‌های علمیه کشمیر بر اثر این حادثه طبیعی تخریب شده‌اند، ابراز کرد: سیل مناطق شیعه‌نشین را نیز در برگرفته و بسیاری از مساجد،‌ حسینیه‌ها و زیرساخت‌های شهر اسلامی را از بین برده است.

وی با ابراز همدردی با سیل‌زدگان کشمیر تصریح کرد: امروزه مردم مسلمان و شیعه این شهر نیازمند همیاری‌های مالی و اقتصادی هستند که امیدواریم حکومت اسلامی ایران در این راستا اقدامات مطلوبی انجام دهد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری