یکی از اساتید کشمیری حوزه علمیه گفت: باید پایگاه‌های امدادی برای کمک رسانی به مردم کشمیر ایجاد شود و دولت هندوستان از همه ظرفیت‌های خود برای امدادرسانی به مردم کشمیر استفاده کند.

خبرگزاری فارس: دولت هندوستان از همه ظرفیت‌ها برای یاری کشمیری‌ها استفاده کند
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ،‌ حجت‌الاسلام سید‌باقر رضوی در همایش همدردی با مردم سیل‌زده کشمیر که عصر امروز در مدرسه حجتیه برگزار شد، بیان کرد: طلبه‌هایی که دوران تحصیلات حوزوی خود را در قم گذرانده‌اند باید برای مردم کشمیر الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از حوادث علاوه بر علت‌های طبیعی علت‌هایی دیگری نیز دارد اضافه کرد: رسالت آب، آباد کردن زمین و سیراب کردن موجودات زنده است اما اعمال انسان‌ها گاهی این رسالت را تغییر خواهد داد و این نعمت خدادادی در راه تخریب زمین استفاده خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه مطرح کرد: این سیل در شهر کشمیر مشکلات بسیاری به وجود آورده است اما برای برطرف‌سازی آن‌ها امروزه نیاز به همیاری‌های اقتصادی داریم ولی برای اینکه در آینده دوباره گرفتار اینگونه حوادث نشویم، باید به خداوند متعال توسل جوییم.

وی با اشاره به اینکه 40 نفر از طلاب کشمیری برای کمک به شهروندان خود به کشمیر اعزام خواهند شد ادامه داد: علت‌های بسیاری می‌تواند برای وقوع این سیل بیان شود اما افراد باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش تلفات باشند و سپس برای بررسی علت‌های اقدام کنند زیرا امروزه مردم کشمیر نیازمند همیاری و امدادرسانی هستند.

رضوی در پایان عنوان کرد: پایگاه‌های امدادی باید برای کمک‌رسانی به مردم کشمیر ایجاد شود و دولت هندوستان از همه ظرفیت‌های خود برای امدادرسانی به مردم کشمیر استفاده کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری