نائب دبیرکل گروه مقاومت عصائب اهل حق گفت: آمریکا برای نابودی داعش پا به میدان نگذاشته و در حملات هوایی نیروهای مقاومت عراق را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام ‌سیدمحمد طباطبایی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه نیروهای داعش از افرادی که در ایران آموزش دیده‌اند در هراس هستند، اظهار کرد: افرادی که توسط نیروهای سپاه قدس ایران آموزش دیده‌اند، افتخاری برای مردم عراق هستند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولان آمریکایی 70 درصد علتی که آمریکایی‌ها عراق را ترک کردند،‌ اجرای 5 هزار عملیات توسط نیروهای مقاومت عصائب اهل حق بوده است.

نائب دبیرکل گروه مقاومت عصائب اهل حق با اشاره به اینکه تامین امنیت زینبیه سوریه بر عهده این گروه مقاومت است، گفت: نیروهای عصائب امروزه در سوریه برای حفاظت از دمشق و در عراق برای نابودی گروهک تروریستی داعش حضور موثری دارند.

وی ادامه داد: علمای ایرانی خطر حضور داعش در عراق پس از جنگ در سوریه را به گروه مقاومت عصائب گوشزد کرده بودند و این امر سبب آگاهی برخی از مردم عراق نسبت به حمله داعش و کاهش آسیب‌ها شد.

طباطبایی از خیانت برخی از نیروهای سیاسی و نظامی دولت عراق یاد کرد و گفت: امروزه با فتوای مرجعیت شیعه این کشور، مردم با اتحاد و همبستگی در برابر دشمن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به آزادسازی نزدیک‌ترین شهر شیعه‌نشین به کربلا توسط نیروهای عصائب اهل حق خاطرنشان کرد: مطرح شدن اسم و عنوان این گروه حائز اهمیت نیست زیرا هدف اصلی عصائب همیاری شیعیانی است که بخواهند در هر نقطه از دنیا در برابر کشورهای استکبارآمیز قد علم کنند.

طباطبایی از آموزش شهرنشینان اهل تسنن در عراق خبر داد و گفت: گروه‌های مقاومت توانایی مقابله با دشمن را دارا هستند و این توانایی به اثبات رسیده است.

وی از حکومت ایران اسلامی به عنوان متحد و همیار کشور عراق نام برد و تاکید کرد: آمریکا از نزدیکی مردم عراق به پیروزی در برابر داعش آگاه است و برای سوء استفاده کردن از این پیروزی تلاش می‌کند.

یکی از فرماندهان نیروهای مقاومت مردم عراق تصریح کرد: آمریکا برای نابودی داعش پا به میدان نگذاشته و در حملات هوایی نیروهای مقاومت عراق را مورد هدف قرار داده است و اگر نیروهای آمریکایی در عراق حضور پیدا کنند، نیروهای مقاومت عصائب اهل حق سلاحشان را به سوی آمریکا و داعش نشان‌ خواهند کرد.

وی با اشاره به ادعای دروغین آمریکایی‌ها بر مبنای اینکه موشک‌های هوایی به صورت خطا با نیروهای مقاومت برخورد کرده است، یادآور شد: آمریکا از اجازه مجلس عراق برای حضور نیروهایش در خاک این کشور سخن به میان آورده است، اما مجلس عراق با وجود نیروهای مقاومت تاکنون این اجازه را به او نداده است.

طباطبایی افزود: اگر مجلس عراق نیز با حضور نیروهای آمریکایی در عراق موافقت کنند گروه مقاومت عصائب اهل حق در برابر تصمیم آن‌ها خواهند ایستاد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری