کد خبر: 7707

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه اولویت معاونت علمی تأکید بر پتانسیل بومی کشور است، گفت: ۴۵۰ میلیون دلار از صادرات گیاهان دارویی در دنیا مربوط به ایران است.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی در مصلای تهران گفت: اولویت معاونت علمی تأکید بر پتانسیل بومی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت صادرات اظهار داشت: از بازار صد میلیارد دلاری گیاهان دارویی در دنیا ۴۵۰ میلیون دلار مربوط به ایران است که بیشتر آن در حوزه زعفران انجام می‌شود. بنابراین هنوز خلأ بسیاری در این حوزه داریم.

وی با اشاره به مظلومیت ابوعلی‌سینا و رازی در ایران گفت: در نمایشگاه گیاهان دارویی امسال کتب ابوعلی‌سینا و رازی بسیار برجسته است. در حالی که به طور کلی این دانشمندان در ایران بسیار مظلوم هستند زیرا هنوز بخش‌هایی از کتب این دانشمندان به فارسی ترجمه نشده است.

ستاری اظهار داشت: معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی کمک می‌کنند تا دید جدیدی در حوزه گیاهان دارویی باز شود و مردم با پیشرفت‌ها آشنا شوند، امیدواریم مشکل صادرات و استانداردها را نیز حل کنیم تا این صنعت به رشد بیشتری دست یابد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری