کد خبر: 7691

یکی از مسئولات وزارت خارجه قطر بر حمایت این دولت از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد و گفت: حمایت دوحه از این جنبش به آشتی دولت‌های عربی خلیج فارس ضربه‌ای نمی‌زند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس یکی از مسئولات وزارت خارجه قطر که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با روزنامه «الاخبار» لبنان اعلام کرد که روابط قوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و قطر از سال ۱۹۹۱ و به ویژه پس از خروج حماس از اردن آغاز شد.

وی افزود که این حمایت دوحه از حماس به خاطر یک اعتقاد سیاسی و اخلاقی است و عکس‌العملی علیه هیچ موضع سیاسی نیست به ویزه اینکه حماس یک جنش آزادی ملی است.

این مقام بلندپایه قطری تصریح کرد: سیاست ثابت نیست و هر مرحله‌ای نیازهای خاص خود را می‌طلبد و شکی نیست که در برهه کنونی سخت است از حماس بخواهیم دوحه را ترک کند و ما تفاهمات سیاسی قوی در خصوص مسئله فلسطین و منطقه با هم داریم و روابط قطر با حماس تحت تاثیر سناریوهای سیاسی منطقه قرار نمی‌گیرد زیرا حماس با وجود تلاش‌هایی برای وارد کردن این جنبش در پیامدهای سناریوهای فعلی، خودش را از آن کنار کشید.

وی درباره تاثیر حمایت‌های قطر از حماس در روابط با دیگر طرف‌های فلسطینی گفت: دوحه برخوردی مساوی با تمامی گروم‌های سیاسی فلسطینی دارد اما ما پس از انتقال مرکز دفتر سیاسی حماس به اینجا توجهی خاص به این جنبش داریم.

این مقام قطری در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حماس با دوحه و تاثیر آن بر آشتی دولت‌های خلیج فارس گفت: ناظران سیاست خارجی حماس می‌دانند که حماس به هیچ نظامی در منطقه توهین نکرده و مشکلی با سازمان‌های عربی ندارد، برعکس برخوردی که این سازمان‌های عربی با گروه اخوان‌المسلمین داشتند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری