رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به ضرورت شناسایی سنت‏‌‏های الهی و استفاده از آنها گفت: در بسیاری از مواقع به سنت‏‌‏های الهی و علوم روز بی‌توجه هستیم.

خبرگزاری فارس: برای حفاظت از محیط زیست باید به سنت‌های الهی پایبند باشیم

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، معصومه ابتکار ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن معصومیه استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه وی‍ژه‏‌‏ای برای حفاظت از محیط زیست دارد اظهار کرد: یکی از اقدامات مناسب دولت یازدهم انتخاب استاندارانی است که نگاه جامع و کاملی برای حفاظت از محیط زیست دارند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: حضور در قم و شرکت در جلسه شورای اداری استان فرصتی را فراهم آورد تا به بررسی مسائل و مشکلات محیط زیست استان بپردازیم.

وی با بیان اینکه وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) در قم سبب نورانیت این استان شده است گفت: امیدواریم مسئولان و مدیران استانی از حضور معنوی بانوی نور و کرامت در پیشبرد اهداف و رفع مشکلات استفاده لازم را ببرند.

ابتکار تصریح کرد: با توسل به ائمه اطهار (ع) امیدواریم بتوانیم پاسخ‏‌‏گوی مناسبی به ملت ایران و در راستای مسئولیتی که برعهده گرفته‏‌‏ایم باشیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه مشکلات فراوانی در حوزه محیط زیست وجود دارد بیان کرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح در مصرف آب، افزایش دما و کاهش بارندگی شاهد بحران شدیدی در کشور هستیم که این امر مشکلات بسیاری را به محیط زیست وارد می‏‌‏کند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست یک بحران اقتصادی است گفت: دولت یازدهم در امر تورم و اشتغال برنامه‏‌‏های ویژه‏‌‏ای دارد اما این امر نباید سبب نادیده گرفتن شرایط محیط زیستی شود زیرا محیط زیست اشتغال و بیکاری جامعه را نیز متاثر از خود می‏‌‏کند.

ابتکار خاطر نشان کرد: زمانی که دولت یازدهم امور را در دست گرفت کشور در وضعیت مناسبی نبود و مردم و رهبری خواستار تغییراتی برای بهبود وضعیت بودند به همین دلیل تمام تلاش دولت یازدهم برای بهبود وضعیت و تغییر شرایط است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه رئیس جمهوری توجه ویژه‏‌‏ای به تالاب‏‌‏ها و دریاچه ارومیه دارد گفت: لایحه ارزیابی محیط زیستی آخرین مصوبه‏‌‏ای بود که در هیئت دولت تصویب شد.

ابتکار ابراز کرد: بسیاری از مدیران به فکر توسعه سدها هستند اما به فکر حل مشکلات کم آبی و مدیریت آن نیستند و به نوعی به محیط زیست زور می‏‌‏گویند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به ضرورت شناسایی سنت‏‌‏های الهی و استفاده از آنها بیان کرد: در بسیاری از مواقع به سنت‏‌‏های الهی و علوم روز بی‌توجه هستیم که باید گفت با به کارگیری این دو روش می‏‌‏توان از محیط زیست حفاظت کرد.

وی تصریح کرد: شورای عالی استان‏‌‏ها در جلسه آینده به حل مشکل گرد و خاک در استان قم و تهران می‏‌‏پردازد و مدیر ملی محیط زیست در ماه آینده درباره حق تالاب‏‌‏ها و رودخانه‏‌‏ها در استان قم جلسه‏‌‏ای را تشکیل خواهد داد و به حل مشکلات زیست محیطی استان می‏‌‏پردازد.

ابتکار با اشاره به مهمترین اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: استفاده از تکنولوژی و کاشت گلخانه‏‌‏ای و اصلاح الگوی کاشت از مهمترین فعالیت‏‌‏هاست که سعی داریم با توجه به بحران کم آبی در کشور به کشاورزان درباره کاشت برخی از سبزیجات مشاوره دهیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بیان کرد: در حال حاضر طبق آمارها باید از 17 درصد منابع طبیعی محافظت شود که ایران با این آمار جهانی بسیار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه باید مناطق حفاظت شده مورد پیگیری استان قرار بگیرد گفت: بهترین روش برای حفاظت از محیط زیست تقویت محیط بانان و آشنایی مردم در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری