کد خبر: 7223

یکی از مراجع تقلید گفت: ولایت‌ فقیه از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی است و اگر ولی‌فقیه در کشور ما امور را بر عهده نداشت، انقلاب و نظام اسلامی پیشرفت نمی‌کرد.

خبرگزاری فارس: ولایت فقیه موجب پیشرفت نظام و انقلاب شد

به گزارش قم خبر به آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با امام‌ جمعه و اعضای ستاد اقامه نماز جمعه اردهال گفت: زمانی که در آن قرار داریم زمان مخصوصی است که برای شناخت آن باید به‌ صورت موثر گام برداشت.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: این واقعه در دوران معاصر رخ‌ داده و تحولات بسیاری را در جهان به دنبال داشته که باید ابعاد آن را بررسی و به آیندگان معرفی کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای برکات زیادی است، تصریح کرد: این انقلاب تحولات شگرفی را به دنبال داشته که تاکنون وقوع یک حادثه مذهبی در جهان موجب چنین تحولاتی نبوده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه شناخت انقلاب، آثار و ابعاد آن‌ یک وظیفه همگانی است، عنوان کرد: برای شناخت این مسئله باید بدانیم انقلاب اسلامی ایران از سه رکن اسلام، مردم و ولایت‌ فقیه تشکیل‌ شده است.

وی با بیان اینکه اسلام از مهم‌ترین ارکان انقلاب به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دین را از حاشیه به متن زندگی مردم آورد و اسلام ناب محمدی را در کشور گسترش داد به‌ گونه‌ای که این انقلاب ایران توام با اسلام به سراسر جهان صادر شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی، مردم را دومین رکن انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امام خمینی (ره) مردمی که سال‌ها درد سلطه شاه و کاخ‌نشینان را حس کرده بودند به صحنه انقلاب آورد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قدرت‌های استکباری آرام ننشستند و برای تجاوز به خاک و ناموس ایران اسلامی اقدام کردند که با درایت امام خمینی (ره) دست دشمنان از این کشور کوتاه شد.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه در تمام کشور شهدای انقلاب اسلامی داریم و نام و یادشان در کوچه‌ها و خیابان‌ها به چشم می‌خورد، گفت: این مسئله برای ما پیام دارد که انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی و تبیین جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باید همه نسل‌ها بدانند که چه اقدامات و جان‌فشانی‌هایی در هشت سال جنگ تحمیلی صورت گرفته تا بتوانیم به امنیت کنونی برسیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: بیداری اسلامی که اکنون در برخی کشور‌ها ایجاد شده از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران است که دشمن در تلاش است این بیداری را خاموش کند.

این مرجع تقلید ولایت‌ فقیه را از دیگر ارکان پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ولایت‌ فقیه یکی دیگر از ارکان انقلاب اسلامی است که در حال حاضر رهبر معظم انقلاب این مسند را در اختیار دارد و اگر ولی‌ فقیه نبود انقلاب و نظام اسلامی پیشرفت نمی‌کرد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری