جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: طی هشت سال دفاع مقدس 155 هزار نفر از شهدا در سنین 16 تا 25 سال به شهادت رسیدند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، مجتبی جعفری در مراسم گرامیداشت 100 شهید منطقه مسجد جامع قم که شامگاه جمعه به همت پایگاه مقاومت بسیج این مسجد برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس 2.5 میلیون سرباز، 217 هزار ارتشی، 200 هزار پاسدار به همراه تعداد بسیار زیادی بسیجی در برابر دشمن ایستادگی کردند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 5 میلیون نفر به مقابله با دشمن پرداختند.

وی از 16 هزار شهیدی که بر اثر حملات موشکی به شهادت رسیدند، یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی برای حراست از ارزش‌های خود 190 هزار شهید از دست داده است.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: 155 هزار نفر از شهدا در سنین 16 الی 25 سال و در سن 20 سالگی 31 هزار نفر به شهادت رسیدند.

وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را چراغی برای هدایت مردم در تاریکی‌ها خواند و گفت: ایشان از الان برنامه 20 سال آینده دشمن را رصد کرده و از نقشه‌های آنها آگاه هستند و مردم نیز باید برای پیشبرد اهداف انقلاب از رهنمودهای ایشان پیروی کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت مسئله بسیار حائز اهمیتی برای جامعه اسلامی است و رهبری نیز بر تولد فرزندان بیشتر تاکید دارند که اگر از این تاکید‌ها غافل شویم عاقبت تاریکی در انتظار ما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس 3 هزار و 117 شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: روحانیت 12 برابر اقشار دیگر شهید دادند و این امر نشان‌دهنده این است که این افراد قبل از اینکه مردم را به شهادت‌طلبی دعوت کنند برای خود آرزوی شهادت می‌کردند.

جعفری بیان کرد: 2 هزار و 200 شهید غیرایرانی در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده عمق ارتباط‌های راهبردی نظام و حقانیت ایران اسلامی بوده است.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و یادآور شد: دشمن در عرصه جنگ نرم آرمان‌های پاک جوانان را هدف گرفته است و برای اینکه جوانان بتوانند از چنگال دشمن در امان باشند باید به آموزه‌های شهدا چنگ بزنند.

وی خسارتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس به جمهوری اسلامی وارد شد را مبلغی بالغ بر یک‌هزار میلیارد دلار دانست و عنوان کرد: سازمان ملل فقط 200 میلیارد دلار این خسارت را پذیرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای نظام داشته است که فرهنگ ایثار و شهادت از جمله این دستاوردهاست که باید امروز از آن‌ حراست شود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری