مدیرحوزه‌های علمیه خواهران گفت: نباید به بهانه به روز شدن، نظام دانشگاهی را در وارد حوزه کنیم؛ زیرا حوزه نظام تربیتی و آموزشی بسیار مترقی و پیشرفته ای دارد که با رعایت اسلوب های اصیل خود، هر روز توسعه پیدا می کند.

به گزارش قم خبر به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی در واقع تجدید بیعت با امام زمان(ع) است.

وی افزود: روحانیت همیشه در صف اول خدمتگزاری به دین وشریعت اسلامی و امام زمان(عج) است و خواهران طلبه با توجه به مسئولیت های بنیادینی که بر عهده دارند، در این مسیر پیشگام بوده اند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: علما و طلاب، علم را برای مکتب و اسلام می خواهند، نه علم را برای علم؛ طلاب همه فعالیت های خود را با شاخص و معیار خلوص می سنجند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: مراجع عظام تقلید به عنوان زعمای حوزه، برقله تهذیب و اخلاق و علم ایستاده اند بر لزوم نظام سازی در حوزه و حفظ ارزش های اصیل حوزوی تاکید دارند؛ ما باید امتیازات نظام آموزشی حوزه که میراث هزارساله حوزه های علمیه است را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: اندیشکده های ژاپنی برای ده ها سال بعد خود، مدل های  پیشرفت علمی را در دستور کار قرارداده اند که جالب است؛ یکی از این مدل ها که از نظر آنها نوین و تاثیرگذار است، همان مباحثه علمی است که هزار سال در حوزه علمیه ما رواج داشته است.

وی با تاکید بر این که نظام آموزشی و تربیتی حوزه منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: طلاب از بدو ورود به این نظام آموزشی و تربیتی با نیت و قصد قربت وارد می شوند؛ تعلیم و تعلم در این نظام آموزشی با محوریت معنویت و خلوص انجام می شود؛ اساتید برای طلاب خود پدری می کردند و با آنها مثل فرزند خود رفتار می کنند و شب روز هم فرقی در این مسئولیت نمی کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: متاسفانه برخی ادعای سربازی امام زمان(عج) را دارند، ولی برای این مکتب سرداری می کنند و  در عمل به شکل دیگر رفتار می کنند که باید خود را در این نظام تربیتی حوزه تعریف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: نباید به بهانه به روز شدن، نظام دانشگاهی را در حوزه وارد کنیم؛ زیرا حوزه نظامی بسیار مترقی و پیشرفته دارد که با رعایت اسلوب های اصیل خود هر روز توسعه پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این که در بخش آموزشی 400واحد آموزشی و تربیتی در حوزه علمیه خواهران وجود دارد، افزود: 65هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند که به همین میزان نیزفارغ التحصیل در کشور حضور دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که امروز5125استاد در سطح دو و 587استاد نیز در سطح سه به فعالیت مشغول هستند، خاطرنشان کرد: وقتی17سال پیش مرکز مدیریت حوزه خواهران ایجاد شد، بزرگترین معضل ما، نداشتن استاد بود، اما امروز این ترکیب 20درصد نسبت به برادران در حوزه علمیه خواهران است که قطعا در آینده این نسبت بسیار بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: سال گذشته 600هزار فرصت تبلیغی داشتیم که 10هزارنفر را در این زمینه ساماندهی کرده ایم، از این میزان بیش از 11900مورد اعزام به دانشگاه، 67هزار و 107اعزام به مدارس، 359هزار اعزام برای اقامه نماز در مدارس که یک سوم مدارس کشور است، انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به وجود بیش از 3هزار وبلاگ در حوزه های علمیه خواهران، گفت: تمام اساتید و طلاب می توانند یک وبلاگ داشته باشند و ظرفیت این کار در پورتال جامع حوزه خواهران در نظر گرفته شده است؛ 32هزار طلبه از طریق سامانه کوثر انتخاب واحد کرده اند و این قابلیت در این سامانه وجو دارد که بخش وبلاگ را نیز در خود جای دهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: بیش از دو میلیون مراجعه به وبلاگ های حوزه علمیه خواهران وجود دارد که در این رابطه باید از این ظرفیت در فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1391،  50کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه خواهران برگزار شد که این آمار هر سال رشد صعودی داشته است؛ در بخش علمی و پژوهشی نیز فعالیت های گسترده ای انجام شده است؛ ایجاد 28شورای علمی و پژوهشی، 79کانون پژوهشی در سطح2، 126انجمن پژوهشی در سطح سه، 236 هسته پژوهشی ویژه فارغ التحصیلان، و پشتیبانی کتابخانه ای و علمی از آنها از جمله فعالیت های پژوهشی در حوزه علمیه خواهران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: طلاب خواهر بازوی گزانسنگ نظام اسلامی در برابر جنگ نرم دشمن و فعالیت های شبهه افکنان در بخش های مختلف هستند و خوشبختانه امروز این جبهه فرهنگی عظیم با حمایت مرجعیت به سوی توسعه و پیشرفت گام بر می دارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری