کد خبر: 4775

آیت‌الله حسینی بوشهری:

امام جمعه قم گفت: آمریکا اخیرا سعی کرده است که یک مانور نظامی در مقابل داعش انجام بدهد اما نتوانست که نفاق خود را پنهان کند اما امریکا اگر واقعا به دنبال مقابله با داعش است چرا در زمان اشغال موصل اقدامی انجام نداد.

حسینی بوشهری

به گزارش قم خبر به نقل از تسنيم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته در حم حضرت معصومه (س) در جمع نمازگزاران و زائران با شاره به اتفاقات سیاسی اخیر در عراق اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که روند سیاسی در عراق رو به کمال است کناره گیری نوری مالکی از قدرت و به قدرت رسیدن حیدرالعبادی شرایط عراق شرایط دیگری می شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امیدواریم که سیاست در عراق سیاست محبوبی بشود، افزود: مشکل نظامی در عراق ریشه در مسائل سیاسی عراق دارد و اگر مشکلات سیاسی عراق لاینحل بمانند مشکلات نظامی عراق هم به قوت خود باقی می ماند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امریکا اخیرا سعی کرده است که یک مانور نظامی در مقابل داعش انجام بدهد اما نتوانست که نفاق خود را پنهان کند اما امریکا اگر واقعا به دنبال مقابله با داعش است چرا در زمان اشغال موصل اقدامی انجام نداد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: آمریکا نمی خواهد با داعش مقابل کند چرا که سود قدرت های استکباری و در راس آن ها امریکا در این است که چند دستگی در کشورهای اسلامی از جمله عراق باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت فلسطین شکست خورد، اسرائیل به اهداف نظامی خودش از جمله متوقف کردن موشک های مقاومت و از بین بردن کامل تونل ها نرسید و به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی در مذاکرات سیاسی هم شکست بخورد.

وی تصریح کرد: دولت باید به دنبال از بین تورم و رکود باشد و از بین بردن این دو با هم یک ظرافت خاصی را می طلبد، اطلاعات نگران کننده ای از گوشه و کنار کشور می رسد که کارهای تولیدی گرفتار رکود شدند.

امام جمعه قم سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سفیران جمهوری اسلامی را دارای نکات مهمی دانست و افزود: ایشان در این دیدار یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی را به کرسی نشاندن سیاست خارجی نظام از موضع فعال دانست، همچنین ایشان به سفرا فرمودند که نباید از هیبت کشورهای بزرگ از جمله آمریکا مرعوب شوند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهداف نظام جمهوری اسلامی در بخش سیاست خارجی گفت: دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم از اصول سیاست خارجی کشورمان است، استقلال برآمده از اسلام هم از سرمایه های ما است که از آن دفاع می کنیم، همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که ما به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال تعامل با همه کشورهای دنیا هستیم و امروزه آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی مورد نفرت ملت ها است.

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر ما با آمریکا به مذاکره نشستیم، اما از تحریم ها کاسته نشد، البته ما باید به مذاکرات ادامه بدهیم، اما باید آمریکا را در این چارچوب بشناسیم، آمریکا در مذاکرات علاوه بر مسئله هسته ای خواسته های دیگری را هم مطرح کرده است، همچنین در اثر این مذاکرات شاید برخی از ملت ها گمان کردند که ما در موضع خود متزلزل هستیم، اما سخنان قاطع مقام معظم رهبری این باور را از بین برد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تقوا بیان کرد: در روایات آمده است که هر کس که از خداوند بترسد و تقوا پیشه کند، مردم هم از حساب می برند، انسان به هر اندازه که درجه تقربش به خداوند بیشتر باشد، در جامعه جایگاه بالاتری را دارد، برای انسان همیشه منافع دنیوی یا آخروی یک کار مهم است و اگر از انجام گناه ضرری به او برسد، دست از گناه می کشد، انسانی که پیامدهای گناه را بشناسد، یا سراغ گناه نمی رود یا اگر سراغ گناه رفت، سریع برمی گردد.

امام جمعه قم بیان پیامدهای بد انجام گناه را ضروری دانست و افزود: یکی از پیامدهای انجام گناه سوء عاقبت است، بنا بر آیات قرآن کسی که آیات الهی را تکذیب می کند، دچار سوء عاقبت می شود، سوء عاقبت فرجام بدی برای زندگی انسان است و انسان اگر تا آخر عمر از دست گناه نکشد، سوء عاقبت در انتظار او است.

وی تصریح کرد: پیامد دیگر انجام گناه، از بین رفتن حجب و حیاء در انسان است، انسانی که مدام در حال انجام گناه است، دیگر حیاء ندارد و دچار پرده دری می شود، آشفته شدن زندگی از پیامدهای دیگر انجام گناه است، اگر در جامعه ای تمام امکانات مادی هم فراهم باشد، ولی در آنجا گناه رواج داشته باشد، در آن جامعه آرامش وجود ندارد و انسانی که یاد خداوند در دل او باشد، آرامش دارد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری