مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: فرهنگ دفاعی دوران دفاع مقدس بهترین الگو و سرمشق برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

خبرگزاری فارس: فرهنگ دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای ایجاد امنیت در جامعه است

به گزارش قم خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی طی سخنانی در جمع پرسنل و سربازان یگان ویژه استان با اشاره به آیه 54 سوره مائده گفت: طبق مفاد این آیه شریفه و نیز حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، یاران و سربازان امام زمان(عج) در مقابل مردم خاشع و در مقابل گردنکشان سختگیر و ثابت قدم هستند.

وی در بیان خصوصیات دیگری از یاران و سربازان امام عصر(عج) ابراز کرد: این افراد اهل مصالحه نبوده و از سرزنش نیز ابائی ندارند، اهل تلاش و مجاهدت هستند، توکل بر خدا داشته، خدا را دوست دارند و خداوند هم آنها را دوست دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با ذکر اینکه هر کس ویژگی‌های یادشده را در خود تقویت کند، خود را به مقام سربازی امام زمان(عج) نزدیکتر کرده است ادامه داد: شما نیروهای یگان ویژه قدر خود را بدانید زیرا افتخار این مسئولیت را دارید که در نظام ولایی خدمت می‌کنید و در شهر قم، جایی که میلیون‌ها زائر حرم اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران حضور می‌یابند، تامین کننده امنیت هستید و بر این افتخار باید ببالید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن 26 مرداد به تجلیل از صبر و استقامت آزادگان سرافراز پرداخت و عنوان کرد: آزادگان عزیز، رزمندگان اسلام، جانبازان سرافراز و در راس همه شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، برای دفاع از دین و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و حفظ امنیت و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی قهرمانانه در میدان‌های نبرد جنگیدند و سر در پیش دشمن خم نکردند.

حسینی ادامه داد: امروز فرهنگ دفاعی هشت سال دفاع مقدس که با خون شهیدان و ایثارگری جانبازان و آزادگان عزیز محقق شده است، بهترین انگیزه، الگو و راهبرد برای ایجاد امنیت در جامعه است.

وی نیروهای یگان ویژه را تامین کننده شایسته امنیت و آرامش در جامعه اسلامی برشمرد و گفت: نیروهای یگان ویژه در عین نرمی با مردم و سختی و صلابت با گردنکشان، در سخت‌ترین شرایط در راستای حفظ دستاوردهای خون شهدا و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه گام بر می‌دارند و تلاش‌های آنان، مصداق باقیات‌الصالحات است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری