کد خبر: 4343

جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» به بررسی مهمترین اوضاع منطقه بویژه نبرد مقاومت اسلامی فلسطین با اشغالگران صهیونیست پرداخت.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به بررسی مهمترین اوضاع منطقه بویژه نبرد مقاومت اسلامی فلسطین با اشغالگران صهیونیست پرداخت که سرفصل مهمترین سخنان وی در زیر می‌آید:

* سالهاست سیاستهای خاورمیانه ای آمریکا در جهان اسلام در گروگان رژیم صهیونیستی است و بخش عمده ای از نگاه آمریکا به خاورمیانه و جهان اسلام و دنیای عرب، از پنجره نگاه صهیونیستهاست.

* آنچه در سوریه به عنوان حلقه محوری مقاومت اتفاق افتاد، تابع معادله امنیتی امریکا و اسراییل است یعنی ایجاد معمای امنیتی در دنیای اسلام و برقراری موازنه قدرت برابر ایران.

* می خواستند سوریه را به عنوان حلقه اتصال نظام مقاومت در برابر اسراییل، از سیستم مقاومت خارج کنند.

* اما داستان به سوریه ختم نشد و در امتداد آن، در عراق برای از بین بردن انسجام ژئوپولتیک عراق، آمریکا داعش را با استفاده از نواب منطقه ای خود شارژ می کند تا دولت حاکم بر عراق را هم تضعیف و تجزیه کنند تا نفوذ منطقه ای ایران کم شود.

* مصر و عربستان سعودی و اردن به عنوان متحد آمریکا در منطقه، توسط امریکا مهار شده اند.

* می خواهند تهدید ایران را جایگزین تهدید اسرائیل در منطقه کنند.

* اینکه اسرائیل این زمان را برای حمله انتخاب کرد، منطبق بر این است که احساس کردند سیاست های بسیاری از دولتهای عربی، امروز با آنها هماهنگ تر است تا با مقاومت.

*سال ۱۹۸۲ میلادی که سال آغاز شکل گیری حزب الله لبنان با الهام از انقلاب اسلامی بود، نقطه آغاز شکست ارتش اسراییل است که بعدها تواست اراده سیاسی خود بر صهیونیستها تحمیل کرد و آغاز تاریخ جنگهای اسرائیل با مسلمانان و اعراب است که اسلام محور مقاومت جدید جهان اسلام شد.

* سال ۲۰۰۰ با فشار مقاومت، اسرائیل مجبور به عقب نشینی از جنوب لبنان شد که اولین شکست رسمی صهیونیستهاست.

* در سال ۲۰۰۶ در جنگ ۳۳ روزه، یکی از شکستهای تاریخی و افسانه ای اسرائیل توسط حزب الله لبنان رقم خورد و این اعتماد به نفس و شکست ناپذیری صهیونیستها فروپاشید و خودشان هم نمی توانستند بر تانکهای مرکاوا تکیه کنند و حتی یک وجب از خاک لبنان را هم نتوانست اشغال کند.

* مقاومت فلسطین در غزه از پیروزی حزب الله الهام گرفت و در سال ۲۰۰۸ که ارتش اسرائیل عملیات سنگین نظامی خود را روی مقاومت اسلامی در غزه متمرکز کرد، سرانجام این مقاومت فلسطینی بود که آنها را شکست داد. ۴ سال بعد هم اسرائیل دوباره حمله کرد و این بار هم مقاومت جدی تر جنگید درحالیکه سلاح های جدید هم داشتند و در ۸ روز شکستشان دادند.

* اسرائیل این بار برای جبران گذشته و نوسازی تصویر قدرت خود حمله کرد و مهمترین هدف آنها همین بود.

* اتفاق مهم در مقاومت درونزا شدن قدرت نظامی آنهاست. شاید در جنگهای قبلی بخش مهمی از توانیی آنها عاریتی بود اما امروز مقاومت در فلسطین به توانایی تولید قدرت رسیده است. این توانایی امروز در موشک و پهپاد است که به طور متوسط در روز ۱۰۰فروند موشک و راکت شلیک می کنند،.

* وقتی موشک های مقاومت به حیفا می رسد، یعنی برد این موشک به ۱۶۰ کیلومتر رسیده است و تقریبا تمام فضای تحت اشغال اسرائیل، زیر برد موشک های مقاومت است.

* مقاومت سعی دارد بر اساس تصاعد تدریجی دامنه جنگ، توانایی خود را بروز دهد. و می شود گفت که امکاناتی در اختیار آنهاست که در شرایطی که جنگ از کنترل تصاعد خارج شود، عمل خواهند کرد.

* رژیم صهیونیستی با آن همه امکانات اطلاعاتی، نتوانستند کادرهای مهم مقاومت و انبارهای موشک ها را کشف کند و یا قسمت اعظمی از تونل ها را پیدا کند. اینها شکست اطلاعاتی است که مقاومت براسراییل تحمیل کرده و آنها دربرابر توان مقاومت زانو زدند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری