کد خبر: 4283

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ضرورت قدرشناسی خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: خبرنگار صادق و صالح برای جامعه نعمت است و متولیان امر باید قدر این خبرنگاران را بدانند.

خبرگزاری فارس: خبرنگار صالح و صادق برای جامعه نعمت است

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی جمعه شب در مراسم تکریم خبرنگاران که همزمان با روز خبرنگار در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در نظام مردم‌سالاری دینی باید اخبار در نهایت دقت و صحت منتشر شود، اظهار کرد: در چنین نظامی زمانی که بدانیم دشمنان داخلی و خارجی چه توطئه‌هایی را طراحی کرده‌اند اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح به مردم دوچندان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال این هستند که با ارائه اخبار تحریف شده به اعتقادات مردم ضربه بزنند، یادآور شد: آنها در این مسیر به دنبال این هستند که مردم را نسبت به نظام و دین بدبین کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از شم سیاسی و هنری برخوردار باشند، یادآور شد: باید در انتشار اخبار مصلحت نظام مورد توجه قرار گیرد و هر خبر راستی نباید منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه منافقان به دنبال این هستند که با ارائه اخبار ناصحیح جامعه را ملتهب کنند، خاطرنشان کرد: گاهی دشمنان هزینه‌های میلیاردی می‌کنند که یک خبر در جامعه منتشر شده و تاثیرگذاری خود را داشته باشد لذا باید خبرنگاران با هوشیاری کامل از پشت پرده اخبار با خبر باشند.

سعیدی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید دو ویژگی حریت و آزادی را مورد توجه قرار دهند، افزود: خبرنگاران وقتی از منابع قدرت دور باشند می‌توانند آزادانه به اعلام موضع بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید به فکر جامعه بوده و از انتشار اخبار بی‌اثر که برای مردم سودی ندارد پرهیز کنند، یادآور شد: خبرنگاران دارای روحیه‌ای حساس بوده و نباید گاهی با یک انتقاد کار خود را رها کرده و سراغ حرفه دیگر‌ی‌ بروند بلکه باید پشتکار در فعالیت‌ها، مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ضرورت قدرشناسی خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: خبرنگار صادق و صالح برای جامعه نعمت است و باید متولیان امر قدر این خبرنگاران را بدانند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری