کد خبر: 3161

آیت الله سبحانی:

یکی از مراجع تقلید قم گفت: خداوند از مذهب تشییع و شیعیان که مظهر حق هستند در برابر تهاجمات مختلف گروهک تروریستی داعش محافظت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: خداوند از تشیع در برابر گروهک تروریستی داعش محافظت خواهد کرد

به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مبارکه زمر که در مدرسه حجتیه برگزار شد با اشاره به روز رستاخیز و برپایی دادگاه الهی اظهار کرد: خداوند برای مومنان بهشت و برای کافران عذاب جهنم را در نظر گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مشرکان اقدامات بسیاری را برای مقابله با حضرت محمد(ص) انجام دادند اما به نتیجه‌ای نرسیدند بیان کرد: قرآن کریم در آیات بسیاری به کافران خطاب کرده است که هیچ‌گاه نخواهند توانست به پیامبر اسلام(ص) صدمه‌ای برسانند، زیرا خداوند محافظ ایشان خواهد بود.

 

این مرجع تقلید خداوند را محافظ و طرفدار حق دانست و اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی که از پیامبر خود در برابر مشرکان حفاظت کرده است از قرآن کریم نیز برای استمرار دین خود محافظت خواهد کرد.

 

وی با اشاره به برخی از اقدامات گروهک تروریستی داعش در راستای تخریب و نابودی مذهب تشیع ابراز کرد: خداوند از مذهب تشیع و شیعیان که مظهر حق هستند در برابر تهاجمات مختلف داعش محافظت خواهد کرد.

 

آیت‌الله سبحانی تشیع را متن اسلام خواند و ادامه داد: تشیع و اسلام همانند یک سکه هستند که یک طرف آن اسلام و طرف دیگر تشیع است.

 

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان آیه 36 سوره مبارکه زمر تصریح کرد: افراد جاهل برای اینکه بتوانند در پیش محبوب خود عزیز شوند از تعابیر و جملاتی برای گرامی داشتن آن‌ها استفاده می‌کنند، در صورتی که این اقدامات آن‌ها را بیشتر تخریب خواهد کرد و موجب گمراهی نیز خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: خالق آسمان‌ها و زمین دارای قدرتی است که اگر یک فردی را هدایت کند، هیچ کسی نخواهد توانست او را گمراه کند.

 

آیت‌الله سبحانی به تاثیر مخرب عقاید جبرگرایانه در انسان اشاره کرد و یادآور شد: اگر قدرت خداوند در هدایت یا گمراه کردن انسان‌ها را به عقاید جبرگرایانه خود نسبت دهیم دچار غفلت بزرگی شده‌ایم.

 

این مرجع تقلید افزود: اگر آیه‌ای در قرآن کریم به صورت ناقص مطرح شود امکان دارد که ما را از ایمان و اعتقادات خود دور کند.

 

وی هدایت خداوند کریم را در سه بخش تقسیم کرد و متذکر شد: هدایت تکوینی نوع اول هدایت خداوند است که شامل تمام کائنات و موجودات عالم هستی خواهد شد و این هدایت در هنگام آفرینش کائنات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

 

آیت‌الله سبحانی با اشاره به عذاب دردناک برای کافران گمراه خاطرنشان کرد: انسان اختیار دارد و جهنم یا بهشت را به اختیار خود انتخاب خواهد کرد.

 

این مدرس حوزه علمیه قم اضافه کرد: هر اقدامی که کائنات به صورت غریزی انجام می‌دهند در ابتدای آفرینش به آن‌ها واگذار شده است و هیچ چیزی در این نوع از هدایت خداوند نقش نداشته است.

 

وی انبیا الهی و ائمه اطهار(ع) را اجرا کنندگان هدایت تشریعی خداوند دانست و بیان کرد: این هدایت ویژه انسان است که باید برای بهرمندی از آن رهنمودهای انبیا و ائمه اطهار(ع) را بیاموزد و به آن‌ها عمل کند.

 

آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه حضرت محمد(ص) اظهار کرد: توفیق الهی سومین نوع هدایت خداوند است و افرادی مرحله هدایت تشریعی را با موفقیت پشت سرگذاشته باشند، خواهند توانست به خوبی از این هدایت خداوند که همان امدادهای غیبی است استفاده کنند.

 

این مرجع تقلید به اهمیت پاک بودن انسان از گناه‌ اشاره کرد و گفت: افراد پاکدامن در روز قیامت از جایگاه بسیار والا‌یی برخوردار خواهند بود.

 

وی خلوص نیت را معیار سنجش درجه اعمال انسان دانست و ادامه داد: به هر مومنی در روز قیامت با توجه به خلوص نیت او پاداش داده خواهد شد.

 

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص)، قرآن کریم را بدون هیچ تصرفی به ما انتقال داده است افزود: خردمندان باید در نکته‌ها و نشانه‌های نهان این کتاب آسمانی بیاندیشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری