کد خبر: 3100

معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب دیوان گفت:‌ به استناد ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات واصله از اقدامات و مصوبات دولتی‌ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری است و رسیدگی به شکایات احزاب هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش قم خبر ، حجت‌الاسلام والمسلمین "موسی قربانی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر مرجعیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات احزاب اظهار داشت: مطابق اصل ۱۷۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها یا آیین‏‌نامه‏‌های دولتی بر عهده دیوان عدالت اداری است، این در حالی است که رسیدگی به شکایات احزاب از این قاعده مستثنی نیست.


وی ادامه داد: همچنین به استناد ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات واصله از اقدامات و مصوبات دولتی‌ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری است و از لحاظ قانونی چنانچه پروانه حزبی باطل شود، دیوان این موضوع را پیگیری و مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در ادامه بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ماده ۱۲ این طرح را بررسی و تصویب کردند. براین اساس مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون موضوع ماده ۱۰ دیوان عدالت اداری است.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری