کد خبر: 2553

رئیس‌جمهوری روسیه در سفری غیربرنامه ریزی شده به نیکاراگوئه، با «دانیل اورتگا» دیدار و در مورد توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد و در ادامه سفر خود در منطقه آمریکای لاتین، عازم کشور آرژانتین شد.

به گزارش قم خبر ؛ فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس» خبر داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه که با تغییر در برنامه سفر چند روزه خود به کشورهای منطقه آمریکای لاتین، در مسیر پرواز خود از کوبا به طرف آرژانتین، توقف کوتاهی در کشور نیکاراگوئه داشت، در جریان مذاکرات خود با «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهوری این کشور تاکید کرد که روابط دیرین و بسیار خوب بین روسیه و نیکاراگوئه دارای توان بالقوه بسیار خوبی برای توسعه هرچه بیشتر است.

پوتین گفت:«روسیه و نیکاراگوئه دارای روابط بسیار خوب و دیرینی هستند، ولی ما هنوز باید کارهای بسیاری برای توسعه روابط دوجانبه، بخصوص در عرصه اقتصادی انجام دهیم.»

رئیس‌جمهوری روسیه ضمن تحسین شجاعت و درایت دانیل اورتگا، بعنوان یک رهبر مردمی، از اینکه در هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و نیکاراگوئه، روابط دو کشور همچنان در حال توسعه است، ابراز رضایت نمود.

اورتگا نیز به نوبه خویش سفر پوتین به نیکاراگوئه که برای نخستین بار صورت گرفته را یک رویداد تاریخی دانسته و تاکید کرد که کشورش همواره از سیاست روسیه در مبارزه برای صلح و ثبات جهانی حمایت کرده و خواهد کرد.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری روسیه امروز، شنبه به آرژانتین سفر می‌کند که در جریان آن با «کریستینا دی کیشنیر» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار خواهد نمود.

رهبران دو کشور ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌های بین الملل در چارچوب سازمان ملل و همچنین راه‌های توسعه مشارکت اقتصادی و حقوقی را بررسی خواهند نمود. یکی از اسنادی که به امضای دو طرف خواهد رسید، همکاری در زمینه استفاده از انرژی اتمی است.

پوتین بعد از آرژانتین راهی برزیل خواهد شد تا در نشست سران گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) شرکت کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری