یارگیری‌های اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای انتخابات سال آینده مجلس از مدت‌ها پیش آغاز شده است؛ در تازه ترین تحول جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب مؤتلفه اسلامی با هم ملاقات کردند و اصلاح‌طلبان با آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری و محمدرضا عارف.

به گزارش قم خبر به نقل از ایران، روز گذشته «محسن رهامی» رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دیدار مفصل اصلاح‌طلبان با عارف، ناطق نوری و ‌هاشمی در هفته‌های گذشته خبر داد و در عین حال فهرست واحد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل را محتمل دانست.

به گفته وی، «آقای ناطق نوری هنوز قطعاً نگفته‌ که به صحنه انتخابات می‌آید، اما حضورش در انتخابات را هم نفی نکرده‌ است.»

رهامی همچنین از تشکیل معاونت‌های جوانان و دانشجویان، زنان، قشرها و قبایل، احزاب، اقلیت‌ها، امور حقوقی، تبلیغات و رسانه و پشتیبانی در کمیته مرکزی انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد و گفت: در معاونت زنان زهرا شجاعی، فاطمه راکعی، فائزه ‌هاشمی، اشرف بروجردی و ژاله فرامرزیان حضور دارند؛ بنا داریم از اعظم طالقانی، زهرا مصطفوی و فاطمه کروبی هم دعوت کنیم.

در کمیته دانشجویان و جوانان افرادی مانند خون چمن و تاجرنیا، در کمیته احزاب حکیمی‌پور و حق‌شناس، در کمیته قشرها محجوب و کمالی، در حوزه اقوام ‌هادی خامنه‌ای و علیمحمد غریبانی، در کمیته اطلاع‌رسانی کواکبیان و حضرتی و در کمیته برنامه‌ریزی ظفرقندی حضور دارند.

به گفته وی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حوزه زنان فعالیت ویژه‌ای خواهد داشت و سعی می‌کند سهمیه حضور زنان را در مجلس بعدی حتی‌الامکان تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

از سوی دیگر شماری از احزاب و تشکل‌های اصولگرا نیز با هم دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گفته «لطف‌الله فروزنده» عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، این تشکل روز پنجشنبه با حزب مؤتلفه اسلامی و جبهه پایداری ملاقات کردند.

وی به تسنیم گفت: در این جلسه بر ضرورت وحدت بین نیروهای اصولگرا تأکید شد.

او هدف از این نشست را تجمیع تمامی نیروهای اصولگرا زیر یک بیرق عنوان و ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با وحدت، همدلی، ایثارگری، پایداری در اصول و نوآوری در روش فعالیت اصولگرایان ادامه خواهد داشت.

«محمدنبی حبیبی»، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره جزئیات نشست سه‌جانبه گفت: در این جلسه دیدیم هر سه تشکل در مورد شرایط کنونی کشور تهدیدها و فرصت‌ها یک جور فکر می‌کنند، بویژه در آسیب‌شناسی‌هایی که داشتیم، به نقطه نظرهای مشترک رسیدیم.

وی افزود: هرچند زود است در مورد ساز و کار حقوقی انتخابات آینده و توافقات گفته شود، اما در این مورد هم ما اختلاف جدی نداریم و در مورد ارکان این تصمیم‌سازی توافقات خوبی کردیم.

او همچنین از ادامه جلسات حزب مؤتلفه اسلامی با آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی خبر داد و گفت: سیاست کلی ما از یک سال پیش این است که از ظرفیت حزب مؤتلفه برای ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین استفاده کنیم.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری