نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: در حالی که لبنان در معرض خطر تروریسم از جانب سوریه است اما دولت لبنان تحت فشار عربستان اجازه هماهنگی با نظام دمشق برای مبارزه با تروریسم را ندارد.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، در بیروت، تروریسمی که از چهار سال پیش در بدنه سوریه رخنه کرده است، اکنون درصدد ضربه زدن بر ثبات و امنیت لبنان است، بنابراین رویارویی با تروریسم مضاعف شدن تلاش‌ها و همکاری کشورها برای مبارزه با این خطر بزرگ را می‌طلبد، به همین خاطر احزاب و نیروهای لبنانی خواستار هماهنگی و همکاری کشورشان با سوریه در مبارزه با تروریسم هستند.


سرتیپ «الولید سکریه»، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: دولت لبنان باید همکاری و هماهنگی با سوریه برای مبارزه با تروریسم بخصوص در زمینه امنیتی و نظامی را در راس اولویت های خود قرار بدهد.

هسته‌های خفته تروریستی در لبنان ثبات و امنیت آن را تهدید می‌کنند

سکریه تاکید کرد: با توجه به حضور شمار زیادی از آوارگان سوری در خاک لبنان هماهنگی بین دو کشور اهمیت زیادی دارد، کما اینکه هسته‌های خفته تروریستی در لبنان هستند که برای ضربه زدن بر ثبات این کشور همچون بلایی که بر سر سوریه آوردند تلاش می‌کنند.

نماینده پارلمان لبنان بر ضرورت هماهنگی امنیتی و نظامی بین لبنان و سوریه به منظور کنترل مرزهای بین دو کشور و سرکوب گروه‌های تروریستی مسلح در جرود عرسال و خشک کردن منابع مالی آنها تاکید کرد.

سکریه افزود: راه سرکوب تروریسم مبادله اطلاعات و هماهنگی‌ها برای ضربه زدن بر عناصر تروریستی مستقر در دو جانب مرزهای مشترک سوریه و لبنان است.

عربستان خواهان رابطه خوب لبنان با سوریه نیست/ توافقنامه‌های مشترک بیروت-دمشق عملی نمی‌شوند

وی افزود: لبنان هرگز با سوریه از لحاظ امنیتی و نظامی برای مبارزه با تروریسم هماهنگی نداشته است، چرا که عربستان نمی‌خواهد لبنان با کشور همسایه خود سوریه رابطه خوبی داشته باشد.

نماینده پارلمان لبنان با انتقاد از سیاست خارجی دولت بیروت تصریح کرد: لبنان حتی اختلاف‎های خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز که با عربستان در موضع‌گیری علیه سوریه اتفاق نظر دارند، کنار گذاشته است.

سکریه گفت: توافقنامه‌های مشترک بین سوریه و لبنان بر همکاری و هماهنگی بین دو کشور همچون در چنین شرایطی تاکید می کند در حالی که همه این توافقنامه‌ها امروز به حال به تعلیق درآمده است و تصمیم سیاسی سران لبنانی را برای عمل کردن به آن می‌طلبد.

تمام سلام ۱۴ مارسی و تحت امر عربستان است

نماینده پارلمان لبنان در پایان سخنان خود تاکید کرد:«تمام سلام»، نخست وزیر لبنان وابسته به جریان ۱۴ مارس و جریان المستقبل است که تحت امر عربستان است بنابراین ما انتظار نداریم که شاهد هماهنگی بین لبنان و سوریه در مبارزه با تروریسم باشیم.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری