کد خبر: 14226

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: مؤسسات اقتصادی که بدون مجوز به وجود آمده‌اند، خطری برای اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، بنابراین باید برای مؤسسات اقتصادی بدون مجوز فکری شود.

خبرگزاری فارس: مؤسسات اقتصادی بدون مجوز خطری برای اقتصاد کشور است
به گزارش قم خبر به نقل از فارس ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امشب در دیدار با مدیر عامل بانک تجارت، اظهار کرد: شکی نیست که وجود بانک‌ها در سیستم اقتصاد کنونی ضروری است و بانک‌ها با نظام اقتصادی دنیا گره خورده‌اند و محلی مطمئن برای حفظ اموال مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران گذشته مردم اموال خود را در دیوارها و زمین‌ها جاسازی می‌کردند تا اموال خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بانک‌ها چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورند، اضافه کرد: به همین دلیل وجود مشکلاتی در بانک‌ها سبب مشکلاتی در کل نظام اقتصادی کشور می‌شود.

وی یادآور شد: از توضیحات ارائه شده، مشخص می‌شود که مشکل بانک‌ها مشکل تحریم خارجی نیست، بلکه مشکلاتی است که خودمان در کشور ایجاد کرده‌ایم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: مؤسسات اقتصادی که بدون مجوز به وجود آمده‌اند، خطری برای اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، بنابراین باید برای مؤسسات اقتصادی بدون مجوز فکری کرد.

وی تشریح کرد:‌ حل مشکلات بانک‌ها تنها به وسیله خودشان ممکن نیست و باید دولت،‌ مجلس، دستگاه‌های قضایی و متفکران خارج از این حوزه دست به دست هم دهند تا مشکل را حل کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مشخص نیست تحریم‌ها تا چه زمانی ادامه پیدا کند، توضیح داد: خارجی‌ها تعبیرات تلخی دارند، معلوم نیست موافقتی در رفع تحریم‌ها داشته باشند، باید همه افراد به نیروهای داخل اتکا داشته باشند.

وی بیان کرد: حل مشکلات مهم اراده و شجاعت می‌خواهد و باید خالصانه و مخلصانه مشکلات را حل کرد تا فشار مشکلات خارجی بر ما حاکم نشود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به دیدار آینده خود با رئیس جمهور، بیان داشت: از ایشان خواسته می‌شود که عنایت ویژه‌ای داشته و کارگروهی در این زمینه برای حل مشکلات فعال شود تا بانک‌ها محل جذب سرمایه‌های مردم باشند و چرخ‌های اقتصادی را به حرکت درآورند.

وی تأکید کرد: البته نباید طوری باشد که بانک‌ها اموال را برای ساخت و سازها مصرف کنند و پولشان را در چرخه اقتصاد به گردش درآورند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ باید خارج از سیستم فشار بانکی و ضوابط خشن راه‌حل‌هایی پیدا کرد تا مردم به کارشان ادامه دهند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان با بیان اینکه باید کاری کرد که بانک‌ها درک کنند و با مردم کنار آیند و همه با موافقت هم کار را پیش ببرند، افزود: افراد باید با کمک یکدیگر کارها را پیش ببرند و مشکلات همه را مشاهده کنند و به فکر حل مشکلات باشند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری