کد خبر: 14208

آیت الله کعبی با تاکید بر این که مجلس خبرگان نهادی انقلابی و تکلیف گرا است و متاثر از جوسازی های رسانه ای نمی شود، گفت: ما این اطمینان را به عموم ملت و همه دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی می‌دهیم که خبرگان به وظیفه الهی خود بر اساس تکلیف شرعی به لحاظ جایگاه مهم و تاثیر گذار مجلس خبرگان و نقش ریاست و هیئت رئیسه تصمیم می‌گیرند.

به گزارش قم خبر ، آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با رسا، با انتقاد از جوسازی های رسانه ای نسبت به مجلس خبرگان و انتخابات رییس جدید این نهاد انقلابی، تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی کارآمد و دارای جایگاهی رفیع و برجسته است و به هیچ وجه تشریفاتی نیست.

آیت الله کعبی توجه ویژه دوستان و همچنین دشمنان انقلاب اسلامی به جلسه ۱۹ اسفند مجلس خبرگان رهبری را نشان دهنده اهمیت و جایگاه فوق العاده رفیع آن و همچنین میزان تاثیرگذاری این نهاد در سرنوشت نظام اسلامی و آینده انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: این که دشمنان تبلیغ می‌کردند این مجلس تشریفاتی است و اهمیت و کارآیی ندارد، با این حساسیت انتخاب رییس خبرگان معلوم می‌شود این تبلیغات مسموم و توهمی بیش نبوده و نیست.

آیت الله کعبی مجلس خبرگان را پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران و نماد مردم سالاری اسلامی دانست و تصریح کرد: کارکرد اصلی مجلس خبرگان تعیین، حراست و صیانت از رهبری الهی نظام اسلامی و ولایت فقیه و مراقبت از سلامت نظام جمهوری اسلامی در حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی و حفظ شاخصه‌های راهبردی مدیریت کلان ارزشی نظام اسلامی در مسیر صحیح است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: برای دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی، از این منظر مهم است که در این مدت باقی مانده از عمر دوره چهارم مجلس خبرگان چه کسی ریاست این مجلس مهم و آینده ساز در مسیر خط امام و رهبری را به عهده می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از همین منظر راهبرد اصلی دشمنان تضعیف مجلس خبرگان و تضعیف نهاد رهبری و جایگاه رهبری ولو از طریق تضعیف جایگاه ریاست مجلس خبرگان و هیأت رییسه مجلس خبرگان با فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ما این اطمینان را به عموم ملت و همه دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی می‌دهیم که خبرگان مجتهد، آگاه و با تقوای ملت تحث تاثیر فضاسازی و جوسازی رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و به وظیفه الهی خود بر اساس تکلیف شرعی به لحاظ جایگاه مهم و تاثیر گذار مجلس خبرگان و نقش ریاست و هیأت رییسه تصمیم می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مجلس خبرگان بر اساس تکلیف عمل می کند و تحت تاثیر جوسازی های رسانه ای قرار نگرفته و نخواهد گرفت، یادآورشد: اعضای محترم خبرگان در انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری رعایت شان و منزلت مجلس خبرگان را خواهند کرد و رقابت مرسوم در پارلمان‌ها و نهادهای مشابه در خبرگان اصلا وجود ندارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: ان شاءالله خبرگان متناسب با مقام علمی رفیع در حوزه‌های علمیه و تقوا، عدالت و رعایت بینش سیاسی و اجتماعی و مصالح عالی نظام، فرد انسب واجد این شرایط را برای ریاست خبرگان انتخاب خواهند کرد.

آیت الله کعبی اضافه کرد: بحمدالله تمهیدات لازم برای برگزاری یک جلسه باشکوه در ۱۹ اسفند اندیشیده شده است و جای نگرانی نیست؛ از مردم می خواهیم برای رهبری عزیز و خبرگان دعا کنند و خبرگان نیز متقابلاً برای رهبری بصیر و عزیزمان و ملت ولایتمدار و فداکار ایران اسلامی دعا می کند؛ الطاف الهی و عنایت و توجه حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) هم همواره شامل حال رهبری الهی فرزانه و حکیم و این ملت عزیز حاضر در صحنه خواهد بود.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری