کد خبر: 12524

در یک حادثه تیراندازی در یک فروشگاه عرضه سلاح در «کانزاس» واقع در ایالت «میسوری» آمریکا، چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که از این میان، صاحب فروشگاه کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، مأموران پلیس آمریکا روز جمعه (دیروز) مقابل فروشگاه عرضه سلاح در «شاونی» واقع در شهر کانزاس ایالت میسوری حاضر شدند زیرا به گزارش پایگاه خبری «کانزاس سیتی»، در یک حادثه تیراندازی در این فروشگاه چهار نفر مورد مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که در نتیجه آن صاحب فروشگاه جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.


گزارش ها حاکی از آن است که این حادثه در نتیجه یک سرقت مسلحانه عصر روز جمعه به وقوع پیوسته است که در آن صاحب مغازه به شدت زخمی شد و سپس جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر از جمله دو سارق نیز در این حادثه زخمی شدند.

مأموران پلیس گزارش کردند که تیراندازی بعد از آن به وقوع پیوست که سارقان حدود ساعت ۱۴:۲۰ به وقت محلی وارد فروشگاه شدند و «جان بیکر» صاحب ۴۴ ساله فروشگاه به همراه همسرش «بکی بیکر» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که جان بیکر جان خود را از دست داد و همسرش به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته پلیس، سارقان مسلح بکی را گروگان می گیرند و سپس تیراندازی شروع می شود اما هنوز مشخص نیست که ابتدا چه کسی شلیک کرده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به وقوع خشونت های مرتبط با شلیک گلوله در سراسر این کشور منجر می شود و تعداد زیادی افراد بی گناه نیز در این حوادث جان خود را از دست می دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه ای قدرتمند است که حتی کنگره نیز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن استفاده از سلاح نیست.

ایالت میسوری اخیراً به دلیل حوادثی که در آن به وقوع پیوسته است معروف شده است. حدود چند ماه پیش یک افسر سفیدپوست به نام «دارن ویلسون» یک نوجوان سیاهپوست غیرمسلح به نام «مایکل براون» را در شهر فرگوسن ایالت میسوری کشت اما هیأت منصفه محلی او را از اتهام قتل این نوجوان سیاهپوست تبرئه کرد و در نتیجه تظاهرات گسترده ای در این شهر و سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر علیه این رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا با رنگین پوستان به راه افتاد و سپس به خشونت کشیده شد اما این اعتراضات نه تنها به توقف این رفتارهای پلیس آمریکا منجر نشده است بلکه هر روز خشونت و رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان بروز بیشتری پیدا می کند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری