کد خبر: 12163

رئیس حوزه هنری:

محسن مؤمنی شریف در جشنواره مردمی رسول آفتاب گفت: این حماسه بزرگ و غرور آفرین موجب شد تا دشمنان چشم طمع خود را از این کشور کم کنند

به گزارش قم خبر به نقل از نسیم، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در جشنواره مردمی رسول آفتاب گفت: حماسه ۹ دی موجب شد که کفار و دشمنان از کشور ما مأیوس شوند و چشم طمع خود را از مردم ما کم کنند.


وی افزود: این جشنواره در سال نخست خود از زنده یاد امیر حسین فردی، در سال دوم از محمدرضا سرشار، در سال سوم از گلعلی بابایی تقدیر و تجلیل کرده است و امسال نیز از جهانگیر خسرو شاهی تقدیر می کند.

مومنی ادامه داد: جهانگیر خسروشاهی فردی است که سلوک و فضائل اخلاقی وی برای همه قابل تأسی است. او فردی بزرگ و با افتخار است. این ویژگی او برای ما جالب بود که او بدون توجه به تجربه‌های نویسندگان غربی کتابی برای دفاع مقدس خلق کرده بود زیرا در آن دوران بخشی از نویسندگان به تجربه‌های نویسندگان غربی متکی بودند.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: خسروشاهی فعالیت های خود را صرفا به ادبیات و ادبیات داستانی محدود نکرده بود. بلکه در حوزه‌های مختلفی چون سینما و فیلم مستند فعالیت کرده و در حوزه‌های اندیشه‌ای با افرادی همچون مرحوم فردید و استاد داوری اردکانی دوستی و مراوداتی داشته است.

وی تصریح کرد: نکته جالب اینکه همزیستی با هنرمندان در طول این سال‌ها تأثیری بر شخصیت جهانگیر خسروشاهی نداشته بلکه برعکس توانسته تأثیر نیز بگذارد. در حقیقت او از سال ۶۹ به بعد متواضع‌تر شده است.

راضیه تجار نویسنده که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: همه ما نویسندگان یک قرارداد پنهانی منتهی ایمانی با هم امضا کردیم که موجب شده همه ما گرد هم بیاییم. سبک زندگی همه ما موجب شده تا در این راه که قلم زدن در جهت فرهنگ پاسداری از انقلاب اسلامی است گام برداریم.

وی افزود: در عمر ۳۵ ساله ای که از انقلاب اسلامی ایران گذشته است همه ما به نوعی خیشاوند هم شده ایم. حتی بیش از فامیل های خود همدیگر را می بینیم. من در دیدارهای اندکی که با خسروشاهی داشتم احساس می کنم که او را بسیار خوب می شناسم.

تجار ادامه داد: او خنجری در پشت خود ژنهان نکرده بود و یا سلامی از روی خیانت باشد به کسی نکرده بود. او از آن دسته افرادی است که بی دلیل خوب است.

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری