کد خبر: 12154

همزمان با سفر رییس جمهور به چابهار صورت گرفت

چهار تشکل دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان ،انجمن اسلامی دانشجویان (مستقل)، کانون فرهنگی و اجتماعی (کفا) و بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان به حسن روحانی نامه نوشتند.

به گزارش قم خبر ، در این نامه از نگاه سیاسی مسؤولان دولت تدبیر و امید به مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی و امنیتی سیستان و بلوچستان و به خصوص دانشگاه سیستان و بلوچستان انتقاد شده است.


متن کامل این نامه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی
با سلام و احترام

پیش از هر چیز از جنابتان استدعا داریم با سعه صدر و حوصله این نامه را که از سر دلسوزی و دغدغه انقلابی تعدادی از جوانان و دانشجویان استان سیستان و بلوچستان می باشد را پیش از هرگونه پیش داوری و با حسن نیت مطالعه فرمایید تا شاید در اجرای آنچه بر گردن دولت محترم در خصوص استان نهاده شده، یاریتان نماید.

جناب رییس جمهور! این نامه از سوی جمعی از دانشجو به حضورتان ارسال می شود که نسبت به آنچه در استان محل تحصیلشان شاهد هستند احساس مسئولیت می کنند و بر این باورند که مشکلات استان از جمله فقر، بیکاری، فساد اداری، ناامنی، خشکسالی، بی توجهی به ظرفیت های بی نظیر استان و ... تنها در سایه خدمت صادقانه و عاری از هر گونه سیاسی کاری و حزب بازی محقق خواهد شد.

جناب دکتر! امروز اما شاهدیم برخی مسئولین استان با نگاهی کاملا سیاسی و حزبی تمام مسایل استان اعم از فرهنگی ، علمی، امنیتی و... را دنبال می کنند.

البته اینکه عده ای حتی مسئولین محترم، وابسته به یک جریان یا حزب سیاسی باشند فی نفسه اشکالی ندارد اما این اشکال زمانی محقق می شود که عزیزان در هر دولتی چه دولت های قبل و چه دولت فعلی نگاه سیاسی و حزبی خود را دخیل در مسایل اجرایی نمایند. جمعی که اکنون از سر دلسوزی این نامه را خطاب به شما می نویسند خدا را شاهد می گیرند که در حد وسع و امکان هرکجا کوتاهی دیده اند در جهت اهداف انقلاب اقدام نموده اند. لذا شان شما را فراتر از آن می دانیم که با سطحی نگری به نویسندگان این نامه برچسب سیاسی و حزبی بزنید.

جناب دکتر روحانی، همان گونه که عرض شد آنچه در استان شاهدیم برخوردهای کاملا سیاسی با مسایل مختلف است. از مسایل امنیتی که نمونه آن را در آزادی گروگان ها شاهد بودیم تا مسایل فرهنگی و علمی که نمونه آنرا در فضای دانشگاه ها و نیز انتصابات مختلف نظاره گر هستیم.

اما جناب رییس، قصه از آنجا تلخ و نگران کننده تر می شود که در دولتی که شعارش لفظ زیبا و با مسمای اعتدال می باشد رفتارهایی افراطی و مغایر با اهداف و سیاستهای دولتتان مشاهده می کنیم. امروز آنچه در فضای استان و دانشگاه های آن خصوصا دانشگاه مادر و محوری سیستان و بلوچستان شاهد هستیم ورود جریان هایی ست که در سال های گذشته افراط گری آنان بر کسی پوشیده نیست. جریان هایی که همواره آب در آسیاب دشمن ریخته اند و هرگونه موضع گیری آنان با استقبال رسانه های بیگانه مواجه شده اند.

و مگر غیر از این است جناب دکتر که هر کجا دشمن از عملکرد شما خوشحال شد بدانید یک جای کارتان می لنگد! اینها را که شما از ما بهتر می دانید. شمایی که سابقه درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشته اید و ایام زیادی را در محضر امام عزیز بوده و از نزدیک سخنان آن عزیز سفرکرده را شنیده اید.

جناب دکتر روحانی! امروز کسانی در جایگاه های مسئولیتی در استان تکیه زده اند که اعتقادی به فتنه همه جانبه ۸۸ ندارند و با بی شرمی و پررویی تلاش دارند با تطهیر چهره زشت و کریه فتنه پای عناصر وابسته به آن را در محیط دانشگاه بازکنند.

آقای دکتر! همین چند روز قبل معاون محترم وزارت علوم اظهار داشتند: از ورود عناصر آشوب گر در فضای دانشگاه جلوگیری می کنیم! و همین چند روز قبل بود که جناب فرهادی عزیز در حضور نمایندگان ملت از فتنه تبری جست. حال چگونه است که امروز پای عناصر فعال حاضر در آن فتنه سنگین به دانشگاه باز شده، کسانی که در وصف آن تنها کافی است جمله نخست وزیر رژیم کودکش صهونیستی را یاداور شویم که می گوید: امروز اصلاح طلبان به نمایندگی از ما در خیابان های تهران علیه جمهوری اسلامی می جنگند!

جناب آقای دکتر روحانی، امروز آنچه در فضای دانشگاه حاکم شده جوی امنیتی و سیاسی در جهت اهداف یک جریان خاص سیاسی است که متاسفانه در حاکم شدن این جو مسئولین رده اول استان و معاونین محترم استاندار نقش مهمی ایفا می نمایند.

آقای رییس جمهور شاید اخبار هفته گذشته دانشگاه سیستان و بلوچستان را نشنیده باشید اما کافی است برای اطلاع از آنچه در این دانشگاه اتفاق افتاد سری به سایت ها و اخبار منتشر شده بزنید تا مشاهده نمایید چگونه معاون محترم دانشجویی دانشگاه با پرخاشگری بر سر دانشجویان ارزشی دانشگاه از کوره در می رود و آنچه در شان یک مسئول دانشگاهی نیست را بر زبان جاری می کند.

آیا این رفتار غیر از افرطی گری است و آیا این مغایر با شعار جنابتان نیست؟ در جلسه آقای مرعشی که چند روز مانده به ۱۶ آذر امسال برگزار شد چه گذشت و چه گفته شد؟ به خدا هر آنچه در آن جلسه بیان شد افراط گری بود و باز تاکید می کنیم این خلاف آن چیزی است که شما فرمودید!

آقای روحانی باید عرض شود : با نهایت تاسف خدمت مردم شریف استان و جنابعالی عرض می نماییم، امروز برخی مسؤولان در این استان، حیات سیاسی خود را در مخدوش نمودن آرامش روانی دانشگاه و تبدیل نمودن دانشگاه به خانه احزاب می بینند. یک روز با تحریک برخی عناصر دانشجونما در دانشگاه، ندای آزادی خائنان فتنه ۸۸ را سر می دهند و برای به هم ریختن فضای آرام دانشگاه، بنر عکس سران فتنه را در دانشگاه نصب می کنند، روزی دیگر با حمایت و تحریک برخی اساتید و پخش شب نامه توهین آمیز، استاد را به جان استاد (برای کسب قدرت) می اندازند.

جناب آقای دکتر !

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به جای آنکه بیشتر شاهد ارتباط استانداری محترم با دانشگاه برای حل مشکلات مردم ولایتمدار باشند، نظاره گر دخالت های آشکار این نهاد دولتی در امورات این دانشگاه هستند.

متاسفانه امروز شاهد هستیم، استانداری محترم قوانین دانشگاه را نادیده می گیرد و با حضور در برنامه یک تشکل غیرقانونی و حمایت علنی از آنان به نوعی قانون را زیر پا گذاشته و هر آنچه طبق میل ایشان است را به اجرا می گذارند.

امروز شاهدیم دانشگاه به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده است؛ مسئله ای که جنابعالی با صراحت خواستار جلوگیری از آن شده اید و خوب می دانید وقتی دانشگاه به چنین میدانی تبدیل شود آن چه از آن توقع می رود نقش آفرینی در جهت اهداف انقلاب نیست و بی شک با چنین جوی شان دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی به محلی برای سیاسی کاری جریان های سیاسی تنزل خواهد یافت.

جناب دکتر روحانی! این نکته را به عنوان یک هشدار دوستانه از سوی ما پذیرا باشید که اگر آنچه در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال وقوع است در سایر دانشگاه های کشور نیز وجود داشته باشد باید باردیگر منتظر وقوع حوادثی تلخ و ناگوار بود . لذا از شمایی که خود فتنه ۱۸تیر ۷۸ را شاهد بودید و آن روز با مواضع انقلابی خود دشمنان و بدخواهان نظام را از خود ناامید ساختید توقع داریم این نامه را جدی تر گرفته و با پیگیری موضوعات مطرح شده زمینه اصلاح وضع موجود و کوتاه کردن دست سیاست بازان از نهاد مقدس دانشگاه را فراهم سازید.

والسلام علیکم و رحمه ا...

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان (مستقل) دانشگاه سیستان و بلوچستان
کانون فرهنگی و اجتماعی (کفا) دانشگاه سیستان و بلوچستان
بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری