کد خبر: 11471

عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجو اگر فقط علم بیاموزد اشتباه است در واقع دانشجویی که چشم بسته به مسائل کشورش، درس بخواند اطلاعاتش خام است.

مصطفی نوروزی در گفت و گو با قم خبر، بابیان اینکه باید دانشجو برای انجام رساله خود به عنوان یک فرهیخته کشور در مقابل بی‌عدالتی‌ها ساکت نماند و فعال باشد، اظهار داشت: دانشجو اگر فقط علم بیاموزد اشتباه است در واقع دانشجویی که چشم بسته به مسائل کشورش، درس بخواند اطلاعاتش خام است.

وی بااشاره به اینکه  دانشجو به لحظ نگاه تاریخی و واقعیت جامعه ایران در قبل و بعد از انقلاب باید وارد فعالیت سیاسی می‌شد اما نباید وارد حوزه‌های حرفه‌ای سیاست شود، افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری فعالیت حرفه‌ای سیاسی دانشجو که موجب کناره گیری از علم شود مورد نیاز نیست، در واقع نباید فعالیت‌های سیاسی دانشجویان دچار افراط و تفریط شود.

که به گفته این عضو نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به طور تاریخی رشته‌های فنی مهندسی در عرصه فعالیت‌های سیاسی دانشگاه فعال‌تر هستند.

نوروزی بااشاره به اینکه دانشجویان فنی مهندسی سیاسی تر بودند، بیان کرد: انقلاب برعهده دانشجویان مسئولیت گذاشت و دانشجویان به طور گسترده وارد فعالیت‌های سیاسی شدند اما بعد از انقلاب هم رشته‌های علوم انسانی نتوانستند در فعالیت‌های سیاسی اوج بگیرند و هنور هم دانشجویان نخبه در رشته‌های مهندسی و پزشکی در عرصه‌های سیاسی دانشگاه فعال تر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری