کد خبر: 11454

در واقع مسئله رژیم صهیونیستی سلاح هسته ای ایران نیست بلکه این رژیم چون نتوانست جلوی انتفاضه را بگیرد و چون نمی تواند بیداری اسلامی را خاموش کند و چون مقاومت فلسطین روز به روز قدرتمندتر می شود، از این حربه علیه ایران استفاده می کند و آمریکا را وادار می کند که امنیت اسرائیل را امنیت خود معرفی کند.

به گزارش قم خبر به نقل از ندای فلسطین، کنعانی مقدم با تأکید بر نقش صهیونیست‌ها در راه اندازی برنامه‌های هسته ای قبل از انقلاب در ایران گفت: «در سال ۱۳۵۶ در پروژه ای با عنوان «عملیات گل»، قرارداد همکاری‌های هسته ای بین اسرائیل و شاه منعقد شد. آن‌ها حتی به ایران پیشنهاد تحویل سلاح هسته ای را دادند. این مسئله به این دلیل بود که شاه در آن زمان متحد آمریکا و اسرائیل به شمار می‌رفت و خطری از جانب وی منافع این دو را تهدید نمی‌کرد. آن‌ها می‌خواستند ایران اتمی را در برابر شوروی و در راستای منافع خود ایجاد کنند.» وی افزود: «پس بنابراین مخالفت و اعتراض به ایران و فعالیت‌های هسته ای موضوعی به ذات نیست و به مسائل دیگری ارتباط دارد که مهم‌ترین آن ایدئولوژی انقلاب اسلامی برای استقلال و طرد دخالت بیگانه و تلاش برای عمل به شعار نه غربی و نه شرقی بود که حمایت از مردم فلسطین و حقوق این ملت در این ایدئولوژی جایگاه ویژه ای داشت.»

دبیر انجمن دوستی ایران و عراق در مورد فعالیت‌های هسته ای جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: «بعد از فتوای مقام معظم رهبری برای حرام دانستن سلاح اتمی و نیز شفافیت در فعالیت‌های هسته ای که ایران طی مذاکرات بارها و بارها آن را ثابت کرده، همه‌چیز آشکارتر از پیش شده است و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نیست برای جامعه بین‌الملل نیز امری بدیهی و مستدل شده است. این در حالی است که اسرائیل به عنوان چهارمین دارنده قدرت اتمی جهان، همچنان نوک پیکان اتهامات خود را به سوی ایران می‌گیرد و ایران را متهم به ساخت سلاح هسته ای می‌کند.» کنعانی مقدم در ادامه اظهار داشت: «دلیل این مسئله روشن است. رژیم صهیونیستی خود بر این امر واقف است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست اگرچه دانش و قابلیت آن را به دست آورده است اما از ترس مقاومت بر ادعای دروغین خود پافشاری می‌کند. در واقع مسئله رژیم صهیونیستی سلاح هسته ای ایران نیست بلکه این رژیم چون نتوانست جلوی انتفاضه را بگیرد و چون نمی‌تواند بیداری اسلامی را خاموش کند و چون مقاومت فلسطین روز به روز قدرتمندتر می‌شود، از این حربه علیه ایران استفاده می‌کند و آمریکا را وادار می‌کند که امنیت اسرائیل را امنیت خود معرفی کند و به اعمال فشار بر ایران بپردازد.» دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی افزود: «ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست اما پیشرفت اقتصادی را که بسیار خطرناک‌تر از سلاح هسته ای برای اسرائیل است در دستور کار قرار داده است، ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست اما اسرائیل می‌داند که تسلیح کرانه باختری از هر بمب هسته ای برای این رژیم خطرناک‌تر است.»

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری