کد خبر: 10522

خانواده شهید «حسن الشیخ» فاش کرد که یکی از مأموان نظام منامه تهدید کرده بود که نمی‌گذارد این انقلابی بحرینی، زنده از زندان بیرون رود.

به گزارش قم خبر به نقل از فارس، سه سازمان حقوق بشری به نقل از خانواده «حسن الشیخ» که اخیرا تحت شکنجه به شهادت رسیده است، اعلام کردند که «مبارک بن حویل» افسر نظام آل خلیفه، قبلاً تهدید کرده بود که نمی‌گذارد الشیخ زنده به بیرون زندان برود.

گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین» حاکی است که برخی از بازداشت شدگان طی تماس‌هایی، شکنجه گری به نام «باسم جاسم العباد» را عامل شهادت الشیخ اعلام کرده بودند.

بر اساس این گزارش مبارک بن حویل رئیس بخش مبارزه با مواد مخدر (زندان جو) به شکنجه بسیاری از زندانیان سیاسی متهم شده و نامش در شهادت شاهدان قربانیان شکنجه تکرار شده است.

اخیراً یک ویدئو در فضای منتشر شده که در آن «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست وزیر بحرین در دیدار با «مبارک بن حویل» یکی از شکنجه‌گران بازداشت‌گاه‌های بحرین گفت: از عملکرد شما تشکر می‌کنم.

بر اساس این گزار ش نخست وزیر بحرین در دیدار با این شکنجه گر که حکم برائت وی در پرونده شکنجه پزشکان در سال ۲۰۱۱ صادر شد، گفت: اجازه نمی‌دهیم قانون بر شما اعمال شود.. هرکس این قوانین را بر شما اعمال گویی بر ما اعمال کرده است زیرا ما به مثابه یک پیکر هستیم.. من آمده‌ام تا از صبر و عملکرد شما تشکر کنم.

مرکز حقوق بشر بحرین دیدار نخست وزیر بحرین با این شکنجه گر را تاکیدی بر سیاست رهایی از مجازات جنایتکاران خواند و تاکید کرد که این سیاست از بالاترین سطح هرم قدرت خانواده حاکم در این کشور نشأت می‌گیرد. این امر نشان می‌دهد که دستگاه قضایی در بحرین واقعا آلوده و غیر مستقل است.

منامه، زنان زندانی را شکنجه می‌دهد

از طرفی دیگر جریان «الوفاء اسلامی» بحرین از شکنجه زنان بازداشت شده توسط مأموران آل خلیفه پرده برداشت و تاکید کرد که مأموران نظام حاکم در بحرین یک بانو را به همراه نوزادش در درون یخچال (بزرگ) قرار داده و یکی دیگر از زنان بازداشت شده را در جریان شکنجه برادرش قرار دادند و برادرش را در برابر دیدگانش شکنجه دادند.

جریان الوفاء اسلامی بحرین تاکید کرد که زنانی که به بهانه همکاری در برگزاری همه پرسی مردمی دستگیر شده‌اند، تحت شکنجه روحی، زبانی و برخی دیگر تحت شکنجه جسمی غیر مستقیم قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری