کد خبر: 10359

عضو کمیسیون امنیت ملی:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس بعد از اعلام یک فرد به‌عنوان وزیر نخست سوابق اجرایی، مدیریتی، توان علمی، سیاسی، کاندید بررسی می‌شود.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار قم خبر با اشاره به حساسیت مجلس درباره نحوه رای اعتماد به وزیران، اظهار کرد: مجلس نسبت به موضوع روی اعتماد دادن به وزرا همه ابعاد مختلف را بررسی می‌کنند، زیرا یک وزیر باید الگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی پیشینه وزار، افزود: نمایندگان مجلس بعد از اعلام یک فرد به‌عنوان وزیر نخست سوابق اجرایی، مدیریتی، توان علمی، سیاسی، کاندید بررسی می‌شود.

وی با اشاره به‌دقت نمایندگان مجلس درباره بررسی صلاحیت وزرا، تصریح کرد: مجلس با تمام توان خود برای نشان دادن حقایق تلاش می‌کند، زیرا مجلس به این مسائل حساسیت زیادی دارد.

کوثری با اشاره به ماجرای روز گذشته در مجلس، عنوان کرد: روز چهارشنبه از سوی مجلس از دو تن از وزرا سئوال پرسیده شد که دریکی از موارد نمایندگان قانع شدند و در مورد دوم نیز نیازی به پاسخگویی وزیر نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس هرگز در برابر دولت نمی‌ایستد اما رئیس‌جمهور نیز باید فردی را که جایگاه علمی و شایسته‌تری داشته باشد را معرفی کند تا وزارت علوم که یکی از اساسی‌ترین وزارتخانه‌های کشور است از بلاتکلیفی خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید معرفی این‌گونه افراد ریشه در فشارهای صلاح طلبان افراطی داشته باشد، اما اگر رئیس‌جمهور فرد لایقی را معرفی نکند با بررسی‌های حقوقی وضعیت وزارت علوم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

مهمترین اخبار

تازه های خبری